Petitie tegen zonnepark op landbouwgrond

landschap_blaakweg.jpg

De Gemeente Ede is van plan een zonnepark aan de Blaakweg  te Harskamp te ontwikkelen op kostbare agrarische grond! Een gebied van wel twintig voetbalvelden groot. Het gebied Westeneng staat bekend om de kenmerkende oude houtwallen, is een leefgebied voor beschermde dieren en wordt benut voor allerlei activiteiten zoals, wandel- fiets- en toertochten. De houtwallen worden al jaren met respect beheert door omwonenden, wat een goede plaatselijke biodiversiteit geeft. Deze historische en natuurrijke omgeving dreigt nu echter te verdwijnen!   Bent u tegen het plan voor ontwikkeling van een zonneveld op kostbare agrarische grond? Teken deze petitie!

Door te ondertekenen geef ik Comite zonnepark Blaakweg toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.