Parkeerverbod Meerstraat

Meerstraat                                                                                                   Beigem 19/04/19

Beigem

Beste dienst mobiliteit, Wij hebben jullie briefwisseling in bijlage goed ontvangen.Samen in overleg met de buren die betrokken zijn in de meerstraat hebben we dit bestudeerd. Dat wij op de rijbaan staan is onze enige manier om in onze straat te kunnen parkeren aangezien we in rijhuizen wonen en er geen enkele parkeerplaats is voorzien voor de bewoners van de meerstraat tussen de rotonde en de eversemsesteenweg.

Tot over enkele maanden geleden parkeerden wij in overtreding half op het voetpad en was er geen enkel probleem tot de lokale politie ons hier over aansprak wat ook normaal is wegens geen verkeersbord dit toeliet. Sindsdien parkeren wij reglementair op de rijbaan en kunnen wij ook merken dat de snelheid van de voertuigen die in onze straat voorbijrijden flink verlaagt en is het net veiliger geworden voor de bewoners en voetgangers.

Onze vraag is dus indien u een aslijn (vol als onderbroken) plaatst tussen de rotonde en de Eversemsesteenweg hoe u dan de snelheid en veiligheid zal kunnen doen eerbieden door de bestuurders die deze straat gebruiken.        Auto’s wegèobstakels weg = hogere snelheid van de bestuurder.

Een verkeersbord met snelheidsbeperking is ok maar u weet zo goed als ik dat er weinig of geen rekening mee gehouden wordt door de bestuurders van de auto’s, moto’s en bussen van de Lijn. Dit stuk Meerstraat is gekend voor laagvliegers wat het een zeer gevaarlijke straat maakt  voor voetgangers/bewoners aangezien deze ook niet beschikt over degelijke voetpaden en/of zebrapaden.

Nog vragen wij ons af hoe er controles kunnen uitgevoerd worden in dit stuk Meerstraat aangezien men daar niet meer zal mogen staan. Ons voorstel is dat u eventueel een verkeersbord E9f, gedeeltelijk op het voetpad en op de rijbaan plaatst tussen het nummer 199 en 15 meter voor de paal van de bushalte, zodat wij niet verplicht worden om enkele honderden meters van ons huis te moeten gaan parkeren en over straat te moeten lopen om er te geraken . dit geeft ruimte genoeg voor het kruisen van de voertuigen en het stuk bewandelbaar voetpad voor de voetganger. Dit verkeersbord is voor ons de enige manier om veilig thuis te komen, vooral voor mensen met jonge kinderen die deze straat dagelijks gebruiken zoals de bewoner die boodschappen heeft of een kinderkar voort duwen…

Als wij deze brief goed lezen lijkt het zo dat de mobiliteit primeert op de veiligheid van de bewoner en de voetganger.

Onze vraag is dus om de situatie te herzien en ons de mogelijkheid te laten om ons voertuig in onze straat te laten parkeren, mits het respecteren van de geldende verkeersregels( verkeersbord E9f).

Bij gelegenheid vragen wij ook nogmaals voor het plaatsen van zebrapaden wat een must is voor de bewoner met schoolgaande kinderen.

In bijlge vind u een schets/ foto hoe wij het voorstel zien.

Dank u voor u begrip.

De bewoners van de Meerstraat tussen de rotonde en de Eversemsesteenweg

397px-Belgian_road_sign_E9f.png

IMG_7516.JPG

Door te tekenen geef ik Planche Miguel toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.