parkeerplaatsen keerrotonde achtergracht

keerrotonde_achtergracht1.jpgBeste bewoner(s) van de Achtergracht en Weesp,

Sinds 29 maart 2021 is het betaald parkeren in Weesp uitgebreid waaronder nu dus ook het laatste (doodlopende)gedeelte van de Achtergracht. De gemeente zegt hiermee de parkeerdruk te verlagen en de openbare ruimte efficiënter te gebruiken waardoor Weesp leefbaar blijft. Bewoners en ondernemers krijgen zo meer ruimte in hun buurt om te parkeren – aldus de gemeente.

De consequentie is echter wel dat de regels strenger gehandhaafd worden en dat eerder gedoogde parkeerplaatsen komen te vervallen. Of anders gezegd, parkeren in de keerrotonde is verboden want dit zijn geen officiële parkeerplaatsen. Nu is het zo dat hiermee bijna 8 tot 10 parkeerplaatsen verdwijnen en dus juist voor parkeerdruk zorgen.

Wij, de bewoners van de Achtergracht, willen dat de 8 tot 10 parkeerplaatsen in de keerrotonde blijven en gelegaliseerd worden door de Gemeente zodat er minder parkeerdruk ontstaat in plaats van meer.

Uw steun is nodig. Teken de petitie (zonder Facebook want niet iedereen heeft dit). Delen mag! Na ondertekening krijgt u een e-mail (check spam), hier moet u de ondertekening bevestigen.

Door te ondertekenen, machtig ik Bewoners Achtergracht om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.