Ontslag en strafvervolging politie agenten duiven voor mishandeling Tommy

‘This is something you expect to happen in all American true-crime series, not in a small town village in the Netherlands.’ - lawyer of the familie

A jolly night out ends in a nightmare for this Dutch family, which daughter has been stalked for a long time by her ex-boyfriend. In the night of 9 February 2020 police receive a report that a man with a weapon should be present in their home. It appears to be the boyfriend of daughter Cher. Video surveillance later shows, that this was not was weapon, but a mobile phone. Police responds to the report with great force. Several police unities are called to the scene and soon the street is filled with police cars. When mother Viv decides to go outside to walk her two dogs at 1:30AM, she got arrested. “I had to tie Tommy to the nearest tree, and the police officers promised me that nothing would happen to him”. After the arrest, the dog of the family is left seriously battered and surveillance camera videos from around the house show that the dog was attacked several times with a taser.

Teken petitie voor tommy hier tommy's verhaal

Het is de nacht van 9 op 10 februari als een arrestatieteam van de politie uit Duiven jacht maakt op een jongeman.
Ze kloppen uiteindelijk aan bij het gezin waar ook Tommy, een Staffordshire Terriër woont en waar de gezochte jongen mogelijk zou verblijven.

Het arrestatieteam verzoekt Vivian, zijn baasje, om Tommy aan een boom te binden zodat zij het huis kunnen betreden om de voortvluchtige te kunnen arresteren.
Vivian volgt de orders op, je kunt beter meewerken.

Terwijl Tommy aan de boom vastgebonden zit wordt hij door het arrestatieteam flink onder handen genomen.
Zijn tanden worden uit zijn bek geslagen en hij wordt meerdere keren geslagen en geschopt.
In totaal wordt Tommy 6 keer getaserd terwijl hij niks kan doen en vast zit aan de boom.

Op camerabeelden in het bezit van De Gelderlander is te zien hoe het arrestatieteam ruim 20 minuten losgaat op Tommy terwijl hij aan de boom vastgebonden zit. Tommy bezwijkt uiteindelijk als hij voor de laatste keer getaserd wordt.

Agenten brengen Tommy uiteindelijk naar een dierenarts met de verklaring dat hij één van hen zou hebben aangevallen.

De gezochte jongeman wordt uiteindelijk gearresteerd en mag na één nachtje het politiebureau verlaten.
Tommy leeft lange tijd op het randje van de dood.

Er worden in totaal 5 taserpijltjes uit het lichaam van Tommy verwijderd en een zesde uit zijn oog.

De camerabeelden zijn hier te bekijken en zijn zéér schokkend. Duidelijk is dat het toegepaste geweld op de vastgebonden Tommy buiten elke proportie is.

Hoewel ik diep respect heb voor onze agenten, doet het mij pijn te zien dat zij hun opgebouwde spanningen en adrenaline botvieren op een vastgebonden hond.

Ik hoop dan ook van harte dat zij een passende straf krijgen, en nooit maar dan ook nooit meer hun beroep mogen uitoefenen. Dit werkveld vereist dat je emoties reguleert en onder spanning de juiste keuzes maakt.

Een onschuldige, vastgebonden hond op deze manier mishandelen is walgelijk en zou door iedereen moeten worden afgekeurd.

<3

Laten we ervoor zorgen dat Tommy zijn verhaal kan vertellen door zijn docu te delen. Ik reken op jullie.

IMG-20200609-WA00081.jpg

Amerikaanse Staffords fanpage and friends    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Amerikaanse Staffords fanpage and friends toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.