Wij willen politieke petitie democratie!

Politieke petitie democratie!

Burgers kunnen zelf een petitie beginnen. Er komt een speciale landelijke petitie website waar mensen hun eigen petitie kunnen aanmaken met hun ID-account en zodra een petitie tienduizend stemmen heeft gekregen van nederlandse burgers die ook een ID-account hebben die het ermee eens zijn dan pas gaat het de politiek in en dan verschijnt er een echte petitie op de algemene petitie website en dan gaat het echte stemmen beginnen. Er wordt afgeteld. Wanneer een petitie meer handtekeningen heeft gekregen van mensen die het eens zijn dan mensen die het oneens zijn en het aftellen is voorbij? Alleen dan krijgt het een betekenis en wordt het uiteindelijk de nieuwe regel/wet! SAMEN kunnen wij dingen ten goede brengen! En daarom: Stem mee!

Meerderheids petitie democratie is ware democratie. Iedereen maakt tenminste een kans om wetten te mogen bepalen/wijzigen en om zelf ook een idee naar buiten te mogen brengen zodat hij/zij stemmers kan krijgen en de politiek/samenleving kan beïnvloeden.

Populaire petities zullen op de voorpagina van de website komen te staan zodat mensen ze makkelijker kunnen vinden en mee kunnen stemmen. Dit geldt voor de normale petities en de petities die een betekenis in de samenleving kunnen gaan krijgen. Er zullen dus twee categorieën zijn waarop mensen kunnen drukken/klikken. Tweede kamerleden zullen ook vindbaar zijn met hun ideeën op de algemene website maar hun partijen zullen definitief eindigen. Want de meerderheid van het volk is degene die heerst en zeggenschap heeft. Mensen kunnen nog steeds invloed uitoefenen met hun ideeën en ze kunnen opgezocht worden op de website. De partijen houden op met bestaan maar de mensen die ooit een partij hebben gehad kunnen hun ideeën en oplossingen gewoon met de bevolking delen zodat ze stemmers kunnen ontvangen.

De hoeveelheid petities die er weergegeven worden op de voorpagina zijn er 10. Wanneer 1 petitie helemaal klaar is komt er een ander in de plaats en dan kunnen mensen daarop weer gaan stemmen. Waarom 10 handtekeningen? Omdat het een zooitje anders wordt. Weinig overzicht door het volk en de politiek. Ieder gewonnen petitie die de politiek in komt zal uiteindelijk vermeld worden op de voorpagina van de petitie website. Er is een wachttijd maar uiteindelijk is ieder petitie dat 10 duizend handtekeningen heeft ontvangen op hun gewone petitie aan de beurt! Er zal daarna ECHT landelijk gestemd worden. Dit is wettelijk.

Heeft jouw petitie veel eerder 10 duizend handtekeningen ontvangen dan de anderen petities? Dit wordt geregistreerd en je petitie zal veel eerder aan de beurt zijn dan anderen. Hier wordt zeer goed opgelet! Dit zit in de software.

En in plaats van volksvertegenwoordigers hebben wij elkaar. YouTube en het nieuws kan ook als bron gebruikt worden waaruit wij onze mening kunnen vormen. Nogmaals wij hebben elkaar en kunnen ons oordeel daaruit baseren. De burgers kunnen samen met de geleerden filmpjes maken. Die kunnen vervolgens opgezocht worden wanneer mensen opzoek zijn naar meningen van een bepaald onderwerp/bewering.

Nogmaals er wordt gestemd met een echte burgerlijke ID-account. Er zullen niet zo gauw nep accounts getroffen worden maar mocht dit toch het geval zijn? Dan ontdekt speciale software het onmiddellijk op. Op YouTube worden er ook door professionele mensen spam likes opgespoord en ongedaan gemaakt. Hetzelfde zal ook het geval zijn met de handtekeningen. De algemene landelijke petitie website houdt alles scherp in de gaten. Wij moeten uiteraard in een eerlijke en democratische samenleving blijven leven!

Oude regels/wetten die in strijd gaan met petities die een meerderheid hebben gekregen zullen geen betekenis meer hebben in de samenleving. Nieuwe petities zijn het woord en alles kan ter zijner tijd gewijzigd worden in het wetboek. Het wordt wel gemeld wat er gewijzigd wordt wanneer het 'echte' stemmen gaat beginnen van petities en dan is het aan de bevolking zelf wat ze uiteindelijk willen.

Het parlement die wij nu hebben -- hebben het recht gekregen om rechten van de minderheid te mogen wijzigen en aan te passen. Dit is het huidige democratie die wij nu hebben. In plaats dat het parliament het voor het te zeggen heeft over de minderheid zullen wij allen dit lot van hen mogen bepalen. Dus een iets ander vleugje is het MAAR wat democratischer! Het is niet fijn om over anderen te mogen beslissen maar het is zoals het is. Hier kan niet veel aan veranderd worden.

Dit is ware democratie! Wij kunnen eindelijk het lot van ons land SAMEN bepalen. Er zullen geen onzekere tweede kamerleden meer zijn die misschien een idee niet willen delen met de rest van de kamer vanwege onzekerheid of omdat hij/zij er toevallig niet mee eens is en er niks mee doet. Deze petitie democratie is wettelijk en wanneer iemand zijn petitie een meerderheid heeft wordt het aan de eerste kamer hun laars gelapt. Zij moeten de petities wettelijk tot stand brengen zodat het een betekenis in de samenleving kan gaan krijgen.

---

Petitie meerderheids democratie is een utopisch ideaal mijn mensen! Iedereen maakt een kans met zijn/haar ideeën. En niemand hoeft daarvoor perse de minister president of een tweede kamerlid voor te zijn. Nu kan er eindelijk verandering ten gemoet komen waar wij normaal gesproken decennium lang op gewacht hebben. Stem daarom nu met ons mee! Plaats je handtekening en er zal een kans zijn dat wij met deze petitie gehoord worden door de tweede kamer! Wij willen verandering in de democratie. En daarom: Elke stem telt mee! Plaats je handtekening NU. Politieke zuivering.

Door te ondertekenen, machtig ik Vincent K. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.