Master Fysiotherapie bij de HU heeft ook recht op het STAP budget!

Per 1 maart 2022 is de Stimulering Arbeidsmarkt Positie regeling (STAP) van start gegaan voor werkenden en werkzoekenden die zich willen blijven ontwikkelen in het kader van een Leven Lang Ontwikkelen. Het STAP-budget betreft een opleidingsbudget beschikbaar gesteld door de overheid, te gebruiken voor ontwikkeling en scholing, van maximaal € 1.000,--.
Je mag dit bedrag gebruiken voor een opleiding, training of cursus. De overheid hoopt er zo voor te zorgen dat je nu en in de toekomst inzetbaar blijft voor de arbeidsmarkt.

Zie voor uitgebreide en specifieke informatie over het STAP-budget onderstaande link:
De Hogeschool Utrecht heeft besloten om De Master Fysiotherapie en Innovatie van Beweegzorg en de Master Fysiotherapie vooralsnog niet aan het STAP traject toe te voegen. De reden vanuit de Hogeschool Utrecht (HU) hiervoor is dat de aanvraag te veel administratieve rompslomp geeft.

Wat zijn de gevolgen voor ons? Vanaf januari 2022 hebben wij geen recht meer om onze gemaakte studiekosten op geven bij de belastingaangifte voor belastingvoordeel. Nu de HU zich ook niet inschrijft voor het STAP-register van de Rijksoverheid, hebben wij ook geen mogelijkheid om het STAP-budget van €1000 aan te vragen. Hierdoor is er dus geen financiële steun meer voor onze (hoge) studiekosten!

Andere hogescholen die de Master Fysiotherapie opleidingen aanbieden, hebben deze regeling al wel aangevraagd.

Om meer aandacht te vragen bij de Hogeschool Utrecht voor onze onvrede en de financiële gevolgen voor veel studenten, zijn wij een petitie gestart.

Wil je ons helpen door deze petitie te tekenen?

Alvast bedankt! Master_fysioterapie_bij_de_HU_heeft_ook_recht_op_het_STAP-budget!.png

Door te ondertekenen, machtig ik Anne Marie Ambting om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.