Janssen vaccin niet voor vrouwen onder 60 jaar

Beste lezer,

Ik vraag uw aandacht voor het volgende:

Van de vaccins van Janssen en Astra Zeneca is bekend, dat vrouwen onder de 60 jaar meer risico lopen op een zeldzame vorm van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes.

Astra Zeneca wordt inmiddels niet meer toegediend aan vrouwen onder de 60 jaar.

Helaas is dat voor het Janssen vaccin niet het geval.

Veel vrouwen onder de 60 jaar weigeren hierom het Janssen vaccin. Er is helaas ook niet de mogelijkheid om voor het Pfizer of het Moderna vaccin te kiezen. Dat vrouwen onder de 60 dus geen keuze hebben, terwijl zij juist de groep zijn waar de zeldzame bijwerking voorkomt vind ik Russische roulette.

Ik denk, dat de overheid hier een foute beslissing heeft gemaakt.

Ik wil, dat vrouwen onder de 60 jaar, waarvoor het Janssen vaccin klaarstaat een keuze moeten kunnen maken. Hiervoor zou ik me hard willen maken.

Als u het met deze petitie eens bent zou het geweldig zijn wanneer u deze wilt ondertekenen.

Hartelijk dank voor uw aandacht

Hartelijke groet,

Monique P. Johansen

Door te ondertekenen, machtig ik M. P. Johansen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.