Ik wil mijn vriend niet kwijt !!!

Beste Lezer,

Mijn naam is Daan Goedhart. Onlangs kreeg ik heel vervelend nieuws over mijn vriendje Rist en zijn familie.

Ik wil niet dat mijn vriend terug gaat naar Rwanda. Hieronder kunt u lezen wat er aan de hand is... Wilt u aub dit formulier teken zodat ik 40000 handtekeningen heb en deze bij de tweede kamer kan inleveren.

Please, help mij en mijn vriendje Rist!

Daan Goedhart

Rwanda jaagt Lin weg uit Nederland

Lin Muyizere lijkt uit Nederland te worden gezet door een streek van de Rwandese overheid. Dat terwijl Lin al twintig jaar in Nederland woont, een Nederlands paspoort bezit en inmiddels als drie Nederlandse kinderen heeft.

Lin en zijn vrouw Victoire hadden jarenlang een rustig leventje in Nederland. Toch kon Victoire er niet meer leven om zoveel ellende in haar thuisland Rwanda te zien. In 2010 besloot ze terug te keren naar het Afrikaanse land om mee te doen aan de presidentsverkiezingen.

Haar hoop om het land te verbeteren gingen al snel in rook op. Ze werd door haar tegenstander beschuldigd van onder meer opruiing. Victoire werd zonder pardon in de Rwandese gevangenis gezet om een lange celstraf uit te zitten.

Echtgenoot Lin

Voor Lin dreigt nu eenzelfde scenario. De echtgenoot van Victoire ontvang een brief van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) dat hij op een zogeheten F1-lijst staat. Dit betekent dat hij van een ernstig misdrijf wordt beschuldigd in het land van herkomst. Volgens de Rwandese overheid, de tegenstanders van zijn vrouw, heeft hij genocide gepleegd.

Dit is een beschuldiging die volgens Lin totaal niet waar is en volgens zijn advocaat ook niet valt te bewijzen. Hij verwijst hierbij naar een rapport van de Verenigde Naties waar in staat dat de Rwandese regering dit bij meer mensen heeft gedaan en dat landen de beschuldigingen van de regering niet klakkeloos moeten geloven. Lin kan nog wel bezwaar aantekenen, maar hij moet in principe uit Nederland vertrekken en terug naar Rwanda.