Houd Halsema uit de Stopera

Geen zin om naar nasaal geneuzel te luisteren als je burgemeester aan het woord is? Geen zin in een toekomst waarin de vraag of je met je diesel de stad in mag afhankelijk is van waar de vriend van de burgemeester in rijdt? Wil je op die spaarzame mooie dag gewoon kunnen barbecueën? Wil je een antiterrorismebeleid waarin naast de good cop ook zo nu en dan een bad cop een rol heeft? Lijkt het je een handige eigenschap voor een toekomstige burgemeester om enige bestuurlijke ervaring te hebben? Wil je een burgemeester die opkomt voor je stad in plaats van de hele planeet? Wil je een burgemeester die de wereld niet onderverdeelt in zielig en fout? Kortom: wil je een leuk mens als burgemeester en woon je liever niet in een stad waar alle leuke mensen uit vertrekken?

Teken de petitie en wellicht weten we met zijn allen deze ramp voor Amsterdam te voorkomen.

PS Je weet dat er iets ernstig mis dreigt te gaan, als ineens Roger van Boxtel niet zo'n verkeerde keus lijkt.

PPS Door zo'n Halsema zou je bijna vergeten dat Alexander Pechtold ook in de running is: Amsterdam als afvoerputje van landelijk D66.