Hond achterlaten in hete auto streng bestraffen

Aan de Ministers van Dierenwelzijn van België, ALLE Ministers, niet alleen de Vlaamse, niet alleen de Waalse, ALLEMAAL,

Elk jaar blijft het, ondanks de vele waarschuwingen, meldingen regenen dat er een hond in een bloedhete auto werd achtergelaten, meestal met de dood als gevolg! We snappen het niet, we zullen het nooit snappen, hoe je als hondenbaasje zo een idiote dingen kan doen, wetende dat de auto een oven wordt in een mum van tijd! Ook honden zijn levende wezens met gevoelens, pijn, en wij vinden het daarom niet meer dan logisch dat dit wordt bestraft als doodslag, want dat is het ook! Moord is het eigenlijk, maar de wetgeving ziet nu eenmaal nog steeds niet in dat dieren geen dingen zijn. Laat ons samen ijveren opdat er voorbeelden worden gesteld door de onverlaten die hun dier achterlaten in een auto bij warm weer te straffen, en zwaar te straffen,, misschien bereiken we dan dat de rest wat gaat nadenken.

Zolang dieren geen stem hebben, zullen wij voor hen hard blijven roepen!