Het onderwijs kan beter!

Aanpassingen in het onderwijs voor het welzijn van onze kinderen.

Leren op verschillende niveaus mogelijk maken.

Leerlingen hebben verschillende niveaus en onderwijsbehoeften. Het onderwijs moet aangepast zijn aan de verschillen tussen leerlingen.

Het klinkt raar, maar is toch waar: in het onderwijs hebben kinderen het recht om ongelijk behandeld te worden.

Het is belangrijk dat het onderwijs naar leerlingen individueel kijkt en ze individueel behandelt. Waar de één in uitblinkt zal voor de ander een zwak vak zijn. Iedere leerling zou het recht moeten hebben om de vakken op zijn of haar niveau te krijgen. Dus de leerstof aanpassen op het niveau van de leerling en ze niet meer pushen om een niveau te behalen. In een ideale wereld zouden we onderwijs moeten hebben waarbij kinderen op verschillende niveaus kunnen leren. De aanpak van het onderwijs op dit moment brengt velen emotionele schade toe. Kinderen raken teleurgesteld, onzeker en gedemotiveerd omdat ze continu in dat ene vak falen.

Het blijft dus niet alleen bij het vak waar ze niet goed in zijn, maar ze krijgen daardoor ook last van hun ontwikkeling en verliezen het vertrouwen in zichzelf en wat ze wèl kunnen.

Het veroorzaakt heel veel schade, zowel geestelijk als emotioneel.

Door te ondertekenen, machtig ik Sou om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.