Help de Galberen in China en Vietnam

bedreigd-wild-van-het-chinese-menu-1653.jpgTeken deze petitie.

In China, leven duizenden beren een leven van marteling op beer boerderijen. De beren worden gefokt of gevangen gehouden voor het aftappen van hun gal. Beren zitten opgesloten in kleine kooien,tot iets grotere stalen kisten, die allemaal leiden tot verschrikkelijke lichamelijke en geestelijke pijn. Naast hun gevangenschap, zijn de beren onderworpen aan pijnlijke en wrede methoden van galextractie waarbij een gruwelijke operatie te pas komt om een stalen katheter implantaat in de buik te plaatsen of om een permanent gat in de buik te maken bekend als de "vrije druip"-methode.

In aziatische landen ondergaan duizenden beren dit lot. Beren worden opgesloten in kleine dwangkooitjes waarin bewegen bijna onmogelijk is of in iets grotere kooien. Maar ook deze grotere kooien veroorzaken fysieke en mentale stress. Om het gal te verkrijgen word een stalen catheter ingebracht in de onderbuik van de beer of er wordt een permanent gat gemaakt zodat het gal eruit kan druipen. Dit heet de ‘druipmethode’. Veel beren overleven de operaties niet door de onhygienische omstandigheden. Degenen die wel overleven, zullen een levenlang pijn en stress hebben.