Glucose-sensoren moeten worden vergoed via basisverzekering.

Deel deze petitie met iedereen die kennissen, familie en vrienden heeft met diabetes type 1, de insuline-spuiter....

Diabetes patienten in Nederland hebben geen recht op vergoeding van een moderne glucose-sensor. In Belgie & Duitsland is dit al enkele jaren de normaalste zaak voor insuline afhankelijke patienten.

Een glucose sensor meet elke 5 minuten de bloedsuikerwaarden van de insuline spuitende patiet, zodat de patient erg goed kan kijken hoe de glucose waarden varieren. Enorm groot voordeel is dat hierdoor de patienten veel minder risico's lopen voor het krijgen van hoge en lage bloedsuikers. Dit kan voor de diabetes patienten ernstig gevaarlijke situaties opleveren. Vooral in het verkeer!

Doel van deze petitie is om de regering via het parlement in Den Haag onder druk te zetten om de glucose sensoren op te nemen in de basisverzekering van alle, ik zeg alle zorgverzekeringen voor type 1 diabetes patienten.

Voor het doorrekenen van de 'business-case' rondom dit verzoek kan en mag MinVWS persoonlijk contact met mij opnemen.

Ik heb 35 jaar ervaring als diabetes patient, en weel all ins en outs van deze ellendige ziekte!

Met vriendelijke groet,

Richard Zijlstra

Wommels, Fryslan.

Meer informatie over glucose meters: http://www.allesoverdiabetes.com/glucosesensoren