Boycot KPN in Zeist en laat E-fiber alsnog haar netwerk aanleggen

KPN verziekt de markt en maakt de concurrentie onmogelijk. KPN heeft in Zeist E-fiber uit de markt gedrukt nadat deze glasvezel voor iedereen wilde aanleggen na een succesvolle campagne hiervoor. KPN is hierna opeens ertussen gesprongen en heeft de intentie uitgesproken dit nu te willen gaan doen.

KPN doet dat echter alleen in de dichtbevolkte gebieden en dus niet iedereen kan worden aangesloten. Tevens is het productaanbod veel duurder en beperkter dan die van de providers die van E-fiber gebruik maken. KPN maakt het tevens voor derden onmogelijk om van hun netwerk gebruik te maken omdat dat o.a. veel te duur is. Het is dus een wassenneus.

De inwoners van de gemeente Zeist hebben ruim gekozen voor E-Fiber en niet voor een andere partij. De vele inwoners die dit initiatief hebben mogelijk gemaakt zouden gerespecteerd moeten worden. Als het aan KPN had gelegen had er de aankomende jaren geen glasvezel gekomen. Het is een immoreel besluit. Tevens zullen nu veel adressen voorlopig jarenlang geen toegang krijgen tot een glasvezel netwerk omdat KPN alleen de krenten uit de pap haalt en de rest van de inwoners laat stikken.

De gemeente zou E-fiber moeten beschermen en haar het glasvezel netwerk moeten laten aanleggen. Andere partijen die voorheen niet geïnteresseerd waren moeten de aankomende 5 jaar worden geweerd om te gaan aanleggen.

Ik sta achter onderstaande stelling en teken de petitie:

• Wij zullen geen glasvezel van KPN afnemen.
  • Wij willen dat de deal met  KPN wordt vernietigd en de oorspronkelijke initiatiefnemer wordt beschermd zodat deze alsnog glasvezel kan aanleggen in Zeist.

Deze petitie heeft alleen kans van slagen als er massaal getekend wordt. Graag zoveel mogelijk delen.

Door te ondertekenen geef ik Hart voor Zeist toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.