Gemeentehuis Dronten renoveren zonder doorgerekende alternatieven?

Het gemeentehuis van de gemeente Dronten is niet meer van deze tijd.

Het pand is verouderd en het binnenklimaat is niet meer zoals het zou moeten. Daar moet dus iets aan gedaan worden. Maar zomaar renovatie voor meer dan 20 miljoen?

Op dit moment is voor de wethouder en de raad een renovatie de enige optie.

Echter blijkt nu dat alternatieven niet (goed) bekeken zijn en niet doorgerekend zijn. Er is in november dus een besluit gemaakt op basis van aannames en  enkel totaal bedragen.

De oppositie zet nu vraagtekens bij deze gang van zaken en ook diverse ondernemers en burgers vragen zich af of er geen andere opties zijn dan renovatie.

De wethouder en met name VVD proberen de renovatie zo snel mogelijk door te drukken, zonder dat er goed naar alternatieven gekeken wordt. Dit moet een halt toegeroepen worden, dus teken deze petitie als u ook van mening bent dat er eerst een gedegen onderzoek moet komen waarin alle opties berekend en afgewogen worden.

Het gaat er niet om dat renovatie niet mag, maar het gaat om veel (gemeenschaps)geld, dan mag je verwachten dat er correcte afwegingen worden gemaakt!