Geluidsoverlast kerkklokken

Iedere zaterdagavond en iedere zondagochtend worden de klokken geluid en wordt iedereen uit zijn bed getrommeld. Echter is deze extreem oude gewoonte verouderd en achterhaald. Vroeger werden de klokken geluid zodat men op tijd in de kerk zou zijn. Niet iedereen had een klok en het was nodig om de klokken te luiden.

Vandaag de dag is het niet meer nodig om de klokken te luiden aan het begin van elke dienst. Het geloof is in Nederland niet meer leidend en het staat mensen vrij om een geloof uit te dragen of niet. Het luiden van de klokken heeft niets met geloof te maken, maar is wel vervelend voor diegenen die de diensten van de kerk niet bijwonen.

Onderteken deze petitie als ook u vindt dat het luiden van de klokken in het weekend moet stoppen. Zondag is de rustdag van iedereen, gelovig of niet.

Door te tekenen geef ik Anouk toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.