Geluidsoverlast kerkklokken

Iedere zaterdagavond en iedere zondagochtend worden de klokken geluid en wordt iedereen uit zijn bed getrommeld. Echter is deze extreem oude gewoonte verouderd en achterhaald. Vroeger werden de klokken geluid zodat men op tijd in de kerk zou zijn. Niet iedereen had een klok en het was nodig om de klokken te luiden.

Vandaag de dag is het niet meer nodig om de klokken te luiden aan het begin van elke dienst. Het geloof is in Nederland niet meer leidend en het staat mensen vrij om een geloof uit te dragen of niet. Het luiden van de klokken heeft niets met geloof te maken, maar is wel vervelend voor diegenen die de diensten van de kerk niet bijwonen.

Onderteken deze petitie als ook u vindt dat het luiden van de klokken in het weekend moet stoppen. Zondag is de rustdag van iedereen, gelovig of niet.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )