Geen opvangdorp in de Eikstraat in Oostakker!

Dat de oorlog impact heeft op de mensen van dat land en dat er plaatsen dienen te zijn om vluchtelingen op te vangen is een feit.

Maar dat buurtbewoners niet op voorhand aangesproken worden of zij het wel zien zitten om ineens 600 vluchtelingen naast hun deur te hebben geeft een wrang gevoel. Na alle zaken die het lokale bestuur van de stad Gent de randgemeente al hebben aangedaan, komt er nog maar eens een harde dobber aan. Mensen vragen zich af waar het bestuur van het stad Gent mee bezig is en vooral wanneer het stadbestuur eens gaat beginnen luisteren naar hun bevolking. Zeker omdat de infrastructuur in de Eikstraat te Oostakker zich niet leunt om 600 mensen te kunnen opvangen. Waar moeten deze mensen op zoek naar werk, hoe moeten deze mensen snel en praktisch naar de openbare diensten in Gent geraken. Deze mensen worden hier gedropt en moeten maar zien dat ze ergens geraken. In een vreemd land, zonder de taal machtig te zijn. Zonder deftig openbaar vervoer ter plaatse. Wetende dat de terreinen van Hogent ter beschikking staan om daar een nooddorp te bouwen en de openbare infrastructuur 1000X beter is dan in de Eikstraat. Wetende dat het stadbestuur dit op voorhand was kan het niet anders dan deze petitie op te starten om het stadbestuur te laten zien dat dit echt niet kan voor de buurtbewoners.

Door te ondertekenen, machtig ik Stijn De Munck om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.