Geef Lars De Nodige Steun

Lieve mensen,

Lars ligt in Pellenberg zijn mama is tot daar geweest om alle papierwerk in orde te maken ivm waar Lars allemaal recht op heeft. Voor zijn zelfredzaamheid te bepalen zal het allemaal wel lukken want dat gaat met een puntensysteem maar wat zijn ziekte betreft,DAT KENNEN ZE NIET ! Dit valt niet onder de noemer KANKER en daarom gaat het allemaal erg stroef. Er is geen geld bij de staat en overal wordt op bezuinigt en dit ten koste van die het echt nodig hebben ! Zijn aan het zoeken voor vervoer in de weekends om hem naar huis te brengen want geen enkele instantie wil dit betalen. Dus moet er enorme druk uitgeoefend worden met attesten van dokters en vele andere dingen. Als hij kanker had, dan was hij behandeld en kwam hij wel in aanmerking! Maar hij is nooit behandeld omdat er geen tijd was en is enkel geopereed in november aan een tumor die aan de buitenkant van de hersenstam zit. Hierdoor is hij aan armen en benen verlamd geraakt. Gelukkig hebben we een heel goed team achter ons staan en doen al het werk om alles zo snel mogelijk rond te krijgen. We willen zelf een auto kopen voor Lars te vervoeren zodat hij al eens weg kan en niet altijd thuis moet blijven voor de tijd die rest, maar je moet hier een speciaal statuut, nummer nodig hebben van het Vlaams Fonds voor een tussenkomst voor de verbouwing van de auto en dit gaat maanden in beslag nemen omdat NF niet op het document van aanvraag voorkomt !!! Ze maken het een mens zo moeilijk dat je geneigd zou zijn om hem naar een instelling te brengen! Dan maar reclame maken voor euthanasie voor kinderen terwijl er achter de schermen veel meer nood is aan andere dingen. Een euthanasie spuitje kost de staat zogoed als niets,maar al die andere dingen dan? Ben zo boos hierover !! Lars heeft ook het recht om naar huis te mogen komen zonder dat dit hopen van geld kost! Het team wil zelfs een rolstoel aankopen voor Lars want er is geen gepaste op dit moment voor hem. Dan moet dit team in eigen beugel tasten !! Ik vond dit zo erg dat ik moest huilen. Er zijn nog zoveel kindjes die ook een rolstoel nodig hebben!! Waar gaat dit naar toe? Ik wil nu alles in het werk stellen om dit in de media in de aandacht te brengen en Lars zijn wens is dat er meer over NEUROFIBROMATOSE bekent gemaakt wordt! Heeft hij me zelf gezegd!!

Teken deze petitie en zorg dat NF erkend word en lars en zijn ouders de nodige financiele steun krijgen waar ze recht op hebben!!