tweedekansbarlaboys

Quoted post


Gast

#17 Re:

2014-11-22 19:56

#16: -  

 Tenminste vijf keer spijbelen, onrechtmatig toegang verschaffen tot een database, onrechtmatig veranderingen aanbrengen in de database. Dat is crimineel gedrag en dient als zodanig te worden behandeld. Een 'kind' van zestien dient verantwoordelijkheid voor zijn daden te nemen en mag verwacht worden te weten wat wel en niet gepast gedrag is. Dat zij de draagkracht van hun daden mogelijk niet weten in te schatten, mag dan wel waar zijn, maar dat is enkel omdat zij niet gedacht hebben betrapt te zullen worden. Ook ik vind schorsing volkomen terecht.

Reacties

jij weet niet wie ik ben

#23 Re: Re:

2014-11-22 21:06:24

#17: - Re:  

 De schorsing is inderdaad terecht, maar hoe groot is het verschil tussen of je absenties veranderen via de database en het vervalsen van brieven? Als je brieven gaat vervalsen word je heus niet van school gekicked. Je kan nog zeggen dat dit een schending van privacy is, maar de jongens hadden geen intensie om ook maar iets over haar privé leven te weten. Het enige wat de 3 jongens wilden was wat te laatjes en absenties verwijderen. Over de jongen die de cijfers had veranderd kan ik nog wel begrijpen dat ze hem van school hebben gestuurd.