Correcte terugbetaling van medicatie voor zeldzame ziektes

Wij vragen aandacht voor de problematiek van patiënten van primair biliaire cholangitis ( PBC*) en primair scleroserende cholangitis ( PSC*). Meer bepaald vragen we steun aan de overheid voor een correcte terugbetaling van medicatie waarvan bewezen is dat ze de achteruitgang van deze leverziekten kunnen voorkomen.

*PBC: Zeldzame auto-immuunziekte waarbij de kleine galkanaaltjes in de lever chronisch ontstoken zijn. Op termijn raken levercellen onherstelbaar beschadigd.

Link: https://www.uzleuven.be/nl/primaire-biliaire-cirrose-pbc

*PSC: Slechte galvloei door chronische ontsteking van de grote galwegen.

Link:  https://www.uzleuven.be/primaire-scleroserende-cholangitis-psc

Vlaamse PBC & PSC-patiënten vereniging vzw    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Door te tekenen geef ik Vlaamse PBC & PSC-patiënten vereniging vzw toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie tonen aan 3000 mensen die andere petities op onze website bekijken, maar deze petitie nog niet hebben bekeken.