Brugge centrum NIET autoluw

GAS1.png

Beste inwoners van groot Brugge

Beste bezoekers van Brugge

Beste zelfstandigen en ondernemers van Brugge en omstreken

Er gaan heel wat stemmen op bij onze lokale politici om bepaalde delen van de Brugse binnenstad autoluw te maken. Dit zou dan ook worden uitgebreid naar de poortstraten. Tevens gaan er nu stemmen op om de winkelstraten af te sluiten tot eind augustus van 13u  - 18u.

Als initiatiefnemer vind ik dat een stad bereikbaar moet blijven voor iedereen, dus ook ook voor mensen met de wagen. Alsook is dit nefast voor de lokale handelaars. Het is belangrijk om als burger te protesteren VOOR de maatregel er komt, want eens toegepast kost het hen enkel meer geld om zaken terug te draaien.

Waarom men dit plan moet tegenhouden:

• Brugge is een STAD en geen winkelcentrum, een stad leeft en bestaat uit drukte en verkeer, ook van wagens;
  • Doorgaand verkeer is quasi onbestaande omdat het simpelweg sneller is via de R30 dan dwars door de binnenstad. Met deze maatregel zou men tal van mensen treffen die occasioneel in de binnenstad moeten zijn.
  • Heel wat winkels moeten het hebben van passage, dus dit is nefast voor de economie. Dit wordt gesteund door Unizo: ARTIKEL HLN (KLIK HIER)
  • Het is niet alleen voor de inwoner van Brugge centrum een negatieve maatregel, maar ook voor de bezoekers van onze binnenstad. Snel iets gaan afhalen bij een winkel, vriend of kennis zou dus in theorie niet meer mogelijk kunnen zijn door het vergunningensysteem.
  • Voor bouwfirma's is dit een rompslomp om vergunningen aan te vragen, die uren administratie worden ook doorgerekend naar uw factuur.
  • Is het een elitemaatregel en wil men inwoners met wagens buiten krijgen op (middel)lange termijn?
  • Wat met de scholen gelegen in het autoluwe gedeelte? Krijgen ouders de kans niet om hun kroost onderweg naar het werk af te zetten met de wagen?
  • Een rijbaan is het duidelijkst met een afgescheiden voetpad en als het kan een afgescheiden fietspad, elk z'n duidelijke plaats op de openbare weg!
  • Een zone die is afgebakend met nummerplaatherkenningscamera's zorgt voor meer boetes.
  • De straten net buiten de zones, er naar toe en er van weg, zullen veel meer verkeersdruk te verduren krijgen.
  • Rompslomp van administratie voor heel wat partijen (ondernemers, pakjesdiensten, bewoners, bezoekers,...)

Kortom is op de dag van vandaag Brugge relatief goed bereikbaar en dit moet zo blijven, zonder vergunningen, omleidingen, knips,...

LINK NAAR ARTIKEL IN HET LAATSTE NIEUWS (KLIK HIER)

LINK NAAR RECENTSTE ARTIKEL HLN (KLIK HIER)

LINK NAAR FRAGMENT GEMEENTERAAD 31/8/2021 (KLIK HIER)

Deel deze petitie en teken deze in het belang van de Brugse economie en inwoners en deel ze via Facebook, mail, sms, WhatsApp,... met iedereen die dit ook aanbelangt!

Een initiatief van Thomas Wielfaert, oprichter van de burgerbeweging Brugse Mobiliteit Anders

Door te ondertekenen, machtig ik Thomas Wielfaert om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.