BLID wil officiële samenwerking met FOD Dierenwelzijn

Na jaren het bewijs te hebben geleverd, dat BLID effectief kan meewerken aan het dierenwelzijn op het terrein, zijn we vragende partij, om officieel mee te werken met het FOD Dierenwelzijn. Het nijpende te kort aan inspecteurs dierenartsen op het FOD, mag niet leiden tot mindere controles op het dierenwelzijn. Wellicht volgt er binnenkort een regionalisering van het FOD Dierenwelzijn en daarom is het nu ook het ogenblik om deze officiële vraag kracht bij te zetten.

Onze ervaring

Dit jaar is BLID negen jaar actief op het terrein als vzw. Onderling is er al een samenwerking met de dienst FOD Dierenwelzijn, maar op het terrein krijgen we soms af te rekenen met problemen van weinig steun en hulp van politiediensten, die ons proberen af te wimpelen omdat we maar enkel vzw zijn. Ondanks onze vele opdrachten die met succes zijn afgerond, blijft het soms knokken om onze naam waardig te houden tegenover officiële instanties.

Medewerkers

Qua medewerkers doet BLID er alles aan, om nieuwe mensen een degelijke opleiding en kennis te gegeven van de problemen die zich op het terrein zouden kunnen voordoen. Onze medewerkers mogen niet extreem oordelen, ze moeten neutraal en objectief kunnen werken! Hun voorliefde voor een bepaald dier mag geen invloed hebben, om de rechten te verdedingen van andere diersoorten!

Dierenpolitie

Enkele forums doen een oproep voor oprichting van dierenpolitie, ook dit kunnen we toejuichen, als deze politie autonoom zullen kunnen werken! Ondanks deze hele lange weg, die wellicht zal moeten worden afgelegd, om een dierenpolitie te kunnen bekomen, kan BLID niet onbewogen blijven voor een officiële erkenning. We zijn er van overtuigd, indien er een komst is van dierenpolitie, een organisatie zoals BLID ook niet weg te denken zal zijn!

De toekomst

De hervormingen gaan verandering brengen op het vlak van dierenwelzijn! Daarom wil BLID het dierenwelzijn in Vlaanderen, ons actiegebied veilig stellen en garanderen!

Wat gaan we doen met deze petitie?

Deze gaan we overhandigen aan het FOD Dierenwelzijn en aan de nieuwe verantwoordelijke minister!

Wat zijn onze troeven!

Een gratis aanvullende dienst voor de overheid, ten dienste van de dieren. Financieel ondersteund door mensen met een hart voor dieren, dus we hoeven niet onmiddelijk geld van de staat te krijgen! Gedreven vrijwilligers hebben die iets willen doen voor de dieren en aan het dierenwelzijn!

We rekenen op de steun van mensen met een hart voor dieren en een hart voor BLID!

Deel deze petitie met zoveel mogelijk mensen, de hoeveel aan handtekeningen zal onze macht bepalen bij de minister!