BalansstraatVeilig

Geachte,

Wij schrijven u als bewoners van en rond de Balansstraat, 2018 Antwerpen.

Op dinsdag 11/7/2017 vond er een dodelijk ongeval plaats op het kruispunt van de Balansstraat met de De Braekeleerstraat.

Aangedaan en opgeschrikt door deze tragische gebeurtenis, voelen wij de noodzaak om deze nijpende verkeerssituatie bij jullie, vertegenwoordigers van de stad Antwerpen, aan te kaarten.

Naar onze mening wordt er in de Balansstraat regelmatig veel te snel en roekeloos gereden, geheel onaangepast aan de beperkte breedte van de straat èn het specifieke karakter van onze woonwijk. Hier spelen (heel) jonge kinderen, er is frequente passage van voetgangers en er rijden dagelijks fietsers door, van en naar het Zuidstation.

Wij zouden u daarom met nadruk willen vragen om deze verkeerssituatie te analyseren en te verbeteren, door middel van een nieuwe snelheidsbeperking (zone 30), infrastructuur en regelmatige controles.

Telkens iemand met scheurende banden door de Balansstraat scheurt, houden wij ons hart vast, bang dat er weer iets gebeurt.

Het ongeval van 11/7/’17 jongstleden, waarbij een jonge man van amper 19 jaar oud, zijn leven liet, was voor ons de druppel.

Via deze weg willen wij u vriendelijk vragen om er mee voor te zorgen dat zoiets nooit meer hoeft te gebeuren.

Met vriendelijke groeten

balansstraatveilig@gmail.com    Neem contact op met de schrijver van de petitie