Baakse senioren moeten in baak kunnen blijven wonen!

Op dit moment is de verdrietige situatie ontstaan dat mijn vader (1939) die al zijn hele leven in Baak woont en al jaren op een seniorenwoning zit te wachten niet in aanmerking komt om mee te loten op een vrijgekomen seniorenwoning in zijn geliefde dorp.

Reden hiervoor is dat Woningbouw corporatie Sité de huurprijs zodanig verhoogd heeft dat de vrijgekomen woning aan de bobbinkstraat 22 volgens beleidsregels niet meer passend is voor iemand met alleen een aow inkomen.

Dit huis is inmiddels al verloot. Deze kans is verkeken. Nu komt er in de leeuwenkamp wederom een seniorenwoning vrij maar ook hier is het de vraag of mijn vader deze woning kan huren. Al zal de huurprijs naar verwachting lager zijn, waardoor hij mee mag loten, dan nog is het puur ‘geluk’ hebben om ertussen te komen.

Ik heb alles gedaan wat ik kon, maar ik sta in mijn eentje machteloos tegenover dit bureaucratische systeem.

Wat vraag ik van u?

Mijn idee is dat we gezamenlijk, (oud) inwoners en allen die de gemeenschap van Baak een warm hart toe dragen, een geluid laten horen aan de gemeente Bronckhorst en Sité dat dit niet de manier is hoe wij omgaan met onze eigen senioren. Nu betreft het mijn vader, maar uw eigen ouders en grootouders kunnen in dezelfde situatie terecht komen.

Vroeger had de gemeente Steenderen de seniorenwoningen in eigen beheer, toen was er maatwerk mogelijk. Wat ik met deze petitie graag zou willen bereiken is dat de gemeente Bronckhorst met Sité in gesprek gaat en ze afspraken gaan maken om weer wat meer menselijkheid in het beleid terug te brengen zodat senioren in Baak opnieuw de mogelijkheid krijgen om in hun eigen omgeving te kunnen blijven wonen.

Bent u het hier mee eens? Onderteken dan deze petitie!

Door te ondertekenen, machtig ik michelle van leussen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )