Petitie voor een 'Stadsboerderij' in Kortrijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Coöperatie "Stadsboerderij Kortrijk" gestart!

2014-04-10 11:44:14

Beste,

Enkele maanden geleden ondertekende u de petitie van Natuurkoepel vzw, ter ondersteuning van een Stadsboerderij in Kortrijk. 715 mensen ondertekenden de petitie. Met dit bericht willen we u goed nieuws melden: De nieuwe coöperatie “Stadsboerderij Kortrijk CVBA” zag op dinsdag 25 maart het levenslicht. Na twee jaar voorbereiding en een geslaagde lancering werden de statuten ondertekend en het startkapitaal samen gebracht door oprichters Hilde Coucke, die tevens voorzitster wordt, Geert De Vuyst, Vanya Verschoore, David Wemel, Luc Decantere, Kristina Nayaert, Ingrid Thys, Bert Gielen en Stijn Seys.

De Stadsboerderij wil een schakel zijn in de verbinding tussen de talrijke initiatieven rond stadslandbouw in onze regio. De Stadsboerderij wil daarnaast ondernemen door een faire afzetmarkt te creëren voor regionale, biologische landbouwproductie (de “korte keten”). In een eerste fase wordt gewerkt vanuit een tijdelijke locatie in de oude Volvo garage, gelegen in de Watermolenstraat 69 te Kortrijk : een plek die uitnodigt tot creatief samenwerken. Daar wordt, samen met boeren en organisaties uit de regio, gewerkt aan een innovatieve webshop en een logistiek centrum. Samen met de stad Kortrijk wordt er gezocht naar een definitieve locatie (grond en boerderij).

Stadsboerderij Kortrijk roept burgers en organisaties op samen te ondernemen en werft 800 aandelen voor een totale som van 100.000 EUR. Je kan het project structureel mee ondersteunen door in te tekenen op één of meerdere aandelen via http://www.stadsboerderij.coop/nl/intekenen/

Meer info over het project vindt u op www.stadsboerderij.coop.

Vriendelijke groet en nogmaals bedankt voor het ondertekenen van de petitie!

Hans Vermeersch

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.