Verbod op kleutertoetsing

Neem contact op met de schrijver van de petitie

wettelijk verplichte kleutertoets komt er niet!

2013-11-06 18:19:41

Gisteravond kwam het goede nieuws dat de wens van staatssecretaris Dekker om de Cito kleutertoets bij wet verplicht te stellen niet in vervulling gaat! De tweede kamer stemde tegen het voorstel! Zie:

Mathilde Scheffer

petitie gaat mee met gesprek met inspectie

2013-05-26 11:43:19

Beste mensen,

Hartelijk dank voor het ondertekenen van de petitie ‘verbod op kleutertoetsen’! Er zijn op dit moment bijna 1850 handtekeningen en vele reacties waaruit blijkt dat heel veel mensen ervan doordrongen zijn dat toetsen bij kleuters zinloos is en zelfs schadelijk kan zijn. De petitie heeft een duidelijk doel gekregen: binnenkort (19 juni) gaan een aantal mensen van de WSK (Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs) een gesprek met de inspectie aan over de kleutertoetsen en zij kunnen deze petitie goed gebruiken om hun boodschap kracht bij te zetten. Het zou daarom mooi zijn als nog meer mensen de petitie steunen. Is het mogelijk, stuur dan (nogmaals) de mail door naar mensen die je kent, misschien betekent dat wel een verdubbeling van het aantal handtekeningen of meer! Daarnaast zijn vooral ook meningen en ideeën zeer welkom en is mijn vraag om op de site http://www.petities24.com/signatures/verbod_op_kleutertoetsing/ nog een ‘opmerking’ te plaatsen. Dit maakt de petitie persoonlijker.

Naast dat de petitie meegenomen gaat worden in het gesprek met de inspectie ga ik de petitie waarschijnlijk ook aanbieden in Den Haag. Dus: hoe meer handtekeningen hoe beter!

Nog een tip: een andere manier om binnen het onderwijs voor goed kleuteronderwijs te zorgen is je steun te betuigen of lid te worden van de WSK (http://wegwijs.in/kleuteronderwijs/) of de VJK (vereniging voor het jonge kind zie http://www.verenigingjongekind.nl). Want dat er iets moet veranderen in het kleuteronderwijs en dat er weer echte kleuterleidsters opgeleid moeten worden die het jonge kind kunnen stimuleren in hun ontwikkeling en het in zijn ontwikkeling kunnen observeren e.d. is wel duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Mathilde Scheffer

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.