Een eerlijk salaris voor medewerkers in de GGZ!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Denk je ook mee? De voorbereidingen voor de cao-onderhandelingen CAO GGZ 2025 zijn van start!

2024-01-25 11:58:54

Beste petitieondertekenaars,

In het najaar van dit jaar vinden de cao-onderhandelingen plaats voor de nieuwe CAO GGZ 2025. De voorbereidingen hiervoor zijn al begonnen!

Via https://www.facebook.com/fnvggz wordt je op de hoogte gehouden van updates en horen we ook graag jouw mening: wat is voor jou en jouw collega’s belangrijk in je werk?

Denk je met ons mee? Volg de pagina “CAO GGZ” en je bent als eerste op de hoogte!

Samen staan we sterk!

Janneke Kraan-Vredevoogd

Update: aanvullende loonsverhoging voor GGZ-medewerkers!

2023-05-17 17:38:10

Er is weer een update! Ben je medewerker in de GGZ, dan krijg je een aanvullende loonsverhoging!

In 2023 zal er een extra salarisverhoging van 5% worden doorgevoerd, met een minimum van 150 euro, boven op de eerder overeengekomen salarisverbetering van 2% met een minimum van 60 euro.
Voor 2024 staat er een loonsverhoging van 2% met een minimum van 60 euro op de planning, gevolgd door een extra verhoging van 5%, waarvan 1% eenmalig is en op basis van het aantal gewerkte uren in de maand van uitbetaling. De structurele salarisverhoging van 4% heeft ook een minimum, namelijk van 120 euro.

De extra salarisverhoging zal ook worden doorberekend op toeslagen, zoals vakantie- en eindejaarstoeslagen.

Hier lees je meer: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/zorg-welzijn/2023/05/meer-loon-voor-medewerkers-ggz-dankzij-aanvullende

Update

2023-05-03 16:03:24

Gisteren vond overleg plaats tussen de vakbonden en GGZ Nederland over verbetering van de koopkracht. Het was het derde overleg sinds februari van dit jaar.

De vakbonden hebben de werkgevers bestookt met argumenten om te komen tot koopkrachtherstel voor de GGZ-medewerkers. Ondanks het hernieuwde overleg en de vele handtekeningen onder de petitie(s), waarvoor jullie dank!, is er van de kant van GGZ Nederland nog steeds weinig beweging.

Op donderdag 11 mei praten de vakbonden en werkgevers verder.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.