Ons Museum Dorestad in het Stadhuis

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Voortgang restauratie Stadhuis Wijk bij Duurstede

2022-09-12 14:47:50

Hallo familie, vrienden, kennissen, onbekenden,

Hallo voorstanders en liefhebbers van cultuur en geschiedenis,

Hallo behoeders van ons materieel en immaterieel erfgoed,

Hallo allemaal!

In februari van dit jaar hebben jullie me enorm gesteund door de petitie te ondertekenen. Nogmaals dank hiervoor, jullie steun heeft eraan bijgedragen dat Wijk bij Duurstede - eindelijk en terecht - weer een modern, up to date- museum gaat krijgen!

Het is weer enige tijd geleden en inmiddels ben ik sinds het voorjaar verbonden aan Museum Dorestad. Ik zit als vrijwilliger in het bestuur en wel als secretaris. De restauratie cq verbouwing  van het oude raadhuis op de markt in Wijk bij Duurstede is in volle gang. Volgens de gemeente is de aannemer half april 2023 klaar. Dan kunnen we de nieuwe tentoonstelling erin laten plaatsen. Intussen hebben we zeker niet stil gezeten, er gebeurt op allerlei vlak heel veel!  Om één voorbeeld te noemen, op het vlak van educatie: op 5 september zijn de museumlessen weer gestart en heeft een schoolklas (groep 7-8) uit Ede, na op school bezig te zijn geweest met verschillende activiteiten die te maken hebben met de Vikingcultuur, een vaartocht van een half uur mogen maken met het Vikingschip. Let op: Als jullie of jullie school dit ook wil, maak dan snel een afspraak, want varen met het Vikingschip kan nog tot de herfstvakantie; daarna moet je wachten tot het voorjaar!

Iedereen is werkelijk druk bezig met de voorbereidingen en op  1 juli hopen we de deuren van het nieuwe Museum Dorestad feestelijk te kunnen openen. Je kunt je voorstellen dat we niet kunnen wáchten na al die jaren van beperking*!

Ik wil jullie iets vragen. Willen jullie alsjeblieft allemaal intekenen op de (e-mail)nieuwsbrief van het museum? Jij kunt dan op de hoogte blijven van de voortgang en je helpt ons er echt mee. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan op de vernieuwde website van Museum Dorestad. Je kunt ons ook vinden en volgen op Facebook en Instagram.

Als bestuur hebben we er veel zin in, kijken uit naar het spannende komende jaar!

Hartelijke groet,

Wil Bisschops

* Museum Dorestad is in 2017 gesloten en heeft twee klaslokalen bij de basisschool op het Kompas in Wijk bij Duurstede (in de wijk De Horden). Hier worden ook de museumlessen gegeven.

20220624_121338.jpg

20220906_104025.jpg

Ons Museum Dorestad in het Stadhuis

2022-02-24 10:55:28

Wijk bij Duurstede, 24 februari 2022

Hallo allemaal,

wat ben ik blij met de resultaten van deze petitie! Amper twee weken geleden ben ik 'm gestart en zoveel mensen hebben me enthousiast gesteund! Ik kon alleen maar hópen dat de respons zó groot zou worden: bijna 1000 handtekeningen! Dank je wel, allemaal!

Dinsdagavond was het heel spannend, maar de stemming in de Raad (12 voor, 7 tegen) over het aanvullend krediet is positief verlopen voor Stadhuis en Museum Dorestad. Mede dankzij jullie steun!

Het zal nog een hele klus worden voor de mensen die het werk moeten gaan uitvoeren en ik wens ze daar veel succes bij.

Vorige week heeft Museum Dorestad zijn nieuwe website online gezet. Daar is ook een mogelijkheid om je in te schrijven voor de nieuwsbrief van het Museum, zodat je op de hoogte blijft van alles over Museum Dorestad! Je kan in de footer van de website ook zien op welke social media het Museum actief is. Leuk om het Museum te volgen!

Ik dank jullie nogmaals hartelijk voor jullie steun. Het waren twee boeiende weken!

Hartelijke groet,

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.