NABV wanneer maak je de B nu eens waar?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Antwoord van de NABV

2022-03-31 14:32:33

Het heeft even stil gelegen vanwege prive-omstandigheden maar dit is de officiele reactie van de NABV:

Beste Marc,

Je stelt in je petitie daarin dat de NABV organisaties in de kou heeft laten staan / laat staan. Dat is een incorrecte aanname.

Het is een complexe casus. Natuurlijk wisten we dat communicatie over de potentieel verontreinigende aard van BB's door de zware metalen die fabrikanten erin stoppen, zou leiden tot onrust. Maar het belangrijk om je te realiseren dat van maart tot juli vorig jaar de conclusie was dat balletjes de bodem "ernstig verontreinigd hadden". De NABV heeft dit door haar samenwerking met juristen en bodemexperts kunnen veranderen naar "geen bodemverontreiniging", maar helaas dus wel: "potentieel" bodemverontreinigend. In Ulicoten moeten hierom alle balletjes op en in de bodem van het eigen perceel én omliggende percelen verwijderd worden vanwege die zware metalen in de BB's. Dat is iets dat je niet licht kunt opvatten; onze inzet is erop gericht om dáár tot een voor alle partijen acceptabele oplossing te komen die vergelijkbare opdrachten elders voorkomt.

Doordat het een juridische casus is waarbij op constructieve wijze gewerkt wordt aan het voorkomen van een geschil waarbij jurisprudentie ontstaat, is het helaas niet mogelijk om een datum te communiceren waarop dit opgelost is. Dat vraagt om geduld. Ook aan onze zijde. Geduld en een methodische werkwijze. De vraag naar een datum waarmee je je petitie afsluit, is hiermee hopelijk beantwoord.

Op je petitie zal verder geen actie volgen. Organisaties worden al sinds april vorig jaar actief -toe dit begon te spelen- actief ondersteund. Er is in dit dossier geen stap gezet waarbij niet de belangen van de airsoftsport, haar beoefenaars én de sportaanbieders bijzonder zorgvuldig gewogen zijn.

Als je vragen hebt, stel ze dan gerust. We beantwoorden ze graag.

Vriendelijke groet,

Team NABV

Cerberus airsoftteam

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.