Ezels van Bonaire niet naar Haïti!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

geweldig nieuws! de overeenkomst is getekend!

2013-09-29 10:22:08

Beste petitie-ondertekenaar,

Wij hebben u geweldig nieuws te melden!

Op 11 september jl. is de overeenkomst tussen de overheid en Donkey Sanctuary Bonaire ondertekend!

Medio november starten we met de uitvoering van het plan

Wij zijn dolblij, want hiermee is eindelijk een structurele en diervriendelijke oplossing tot stand gekomen. Dit reddingsplan voor de ezels van Bonaire is een kroon op het 20-jarig bestaan van onze stichting.

Graag leggen wij u in een extra nieuwsbrief precies uit wat er gaat gebeuren.

De petitiepagina stopt; wij gaan door!

Hartelijk dank aan ú! De petitie is in totaal 11.364 maal ondertekend. Met úw steun, door het tekenen van de petitie, hebben we de ezels een stem gegeven en het afvoeren van de ezels naar Haïti kunnen voorkomen. Bovendien kunnen we er nu voor zorgen zorgen dat ze echt een veilig leven kunnen leiden.

Na verzending van deze update zal de petitiepagina worden afgesloten. Wilt u op de hoogte blijven van de voortgang van het vangplan en het reilen en zeilen van Donkey Sanctuary Bonaire? Word vriend van Donkey Sanctuary Bonaire op onze Facebook-pagina!

We hebben aan u nog een laatste verzoek…

De steun van de overheid betreft alleen de ezels die nu nog loslopen. Voor de dieren die al in onze opvang verblijven, moeten we zelf blijven zoeken naar middelen om in hun onderhoud te kunnen blijven voorzien. En dit is onder de huidige economische omstandigheden niet eenvoudig.

Het is komende week Werelddierendag. Ook voor de ezels die al bij ons zijn. Speciaal voor deze ezels vragen wij nu uw steun. Financiële steun. Het is broodnodig.

De aanpassingen van de opvang in verband met de komst van alle nieuwe ezels hebben behoorlijke investeringen met zich mee gebracht. Hierdoor zijn onze financiële middelen aanzienlijk geslonken.

MAAKT U DE KOMENDE DIERENDAG EEN SUPERDAG VOOR ONZE EZELS?

DIT KAN AL DOOR EEN KLEIN BEDRAG OVER TE MAKEN!

Op onze website en op onze Facebook pagina is het mogelijk veilig en direct online te doneren. Of wilt u onze activiteiten structureel steunen bijv. door het adopteren van een ezel? Alle info hierover vindt u hier.

Wij danken u hartelijk voor uw steun!

Marina Melis en het team van Donkey Sanctuary Bonaire

Ezeldroom

2013-04-28 19:56:25

Beste,
Het contract waarmee de loslopende ezels gevangen en gecastreerd kunnen worden door de deskundige medewerkers van Donkey Sanctuary Bonaire, ligt nog ter ondertekening bij de overheid op Bonaire.
We blijven hopen dat dit spoedig wordt afgerond. Ondertussen zet Marina Melis met haar team zich onverminderd in voor alle ezels op het eiland. Nog dagelijks worden er ezels 'van de straat' gehaald.
En waar ze kan, brengt Marina haar droom voor een beter leven voor de ezels van Bonaire onder de aandacht.
In het kader van de inhuldiging van Willem Alexander als onze nieuwe koning is er een actie georganiseerd waarbij inwoners van Nederland hun DROOM onder de aandacht kunnen brengen. Uiteraard is het onze grote droom om alle ezels van Bonaire een veilig leven te geven. Maar om die droom te verwezenlijken hebben we wel steun van de overheid nodig. Wij hebben onze droom ingestuurd. Wilt u onze droom steunen? Ga dan naar
Bedankt!
Hartelijke groet, mede namens Marina met haar team,

Update ezels Bonaire

2013-02-25 00:58:26

We hebben u goed nieuws te melden. Op Bonaire is Donkey Sanctuary Bonaire nu in de laatste fase van gesprekken met de overheid aangekomen. En het ziet er goed uit!
Hopelijk wordt binnen enkele weken het contract ondertekend waarmee de loslopende ezels gevangen en gecastreerd kunnen worden door de deskundige medewerkers van Donkey Sanctuary Bonaire.
Daarna kunnen de ezels een veilig en verzorgd leven leiden op het terrein van Donkey Sanctuary Bonaire. We houden u uiteraard op de hoogte!

Maar… Niet ver van Bonaire vandaan, op Sint Eustatius, een andere 'Bijzondere Nederlandse Gemeente', verkeren ca. 80 ezels in acute nood! De dieren worden willens en wetens mishandeld door hen voldoende water, voedsel, medische verzorging en bescherming tegen de zon te onthouden.
Ook voor hen komen we nu in actie. Meer hierover kunt u lezen:
De oplossing is de oprichting van een ezelopvang op het eiland. Greenfound Foundation (non-profit organisatie) wil deze taak op zich nemen. Helaas verleent het verantwoordelijke ministerie geen enkele medewerking.
Mogen de ezels weer op uw steun rekenen? Met ook uw digitale handtekening onder deze petitie geven we ze een stem!
Alvast hartelijk dank!

Jacqueline

Update ezels Bonaire en uw hulp gevraagd

2012-10-01 22:55:37

Op 12 juli jl. is deze petitie gestart, waarmee ik de deportatie van de ezels van Bonaire naar Haïti heb helpen proberen te voorkomen ten gunste van een beter alternatief voor iedereen. Naast vele ondertekeningen hebben ook verschillende media aandacht besteed aan dit initiatief en het lot van de ezels.

En dat is niet voor niets geweest! Inmiddels zijn de overheid van Bonaire en Donkey Sanctuary Bonaire constructief met elkaar in gesprek over een plan waarbij de nog loslopende ezels worden gevangen, geneutraliseerd en overgebracht naar de opvang. Hier kunnen ze nog vele blije en gelukkige ezeljaren beleven. Bovendien behoort hiermee ook de overlast tot het verleden. Win-win-win! Dat is natuurlijk fantastisch nieuws. Hartelijk dank voor het ondertekenen van deze petitie! Uw handtekening heeft het verschil gemaakt!

Opnieuw úw hulp gevraagd

Binnen afzienbare tijd komen er dus zeker 200 ezels in de opvang bij. Onderdeel van het plan en de gesprekken met de overheid is een subsidie om deze ezels te voorzien in hun dagelijkse behoeften en de nodige zorg. Dit is fantastisch!

Daarnaast zullen in de opvang zelf de nodige aanpassingen gemaakt moeten worden. De meest urgente aanpassingen zijn die aan de voederplaats en aan de loods waar het voer wordt opgeslagen. Deze aanpassingen gaan veel geld kosten. Donkey Sanctuary Bonaire is nu dringend op zoek naar sponsors voor deze projecten. U kunt helpen, wederom, deze ‘klus’ helemaal af te maken.

De ezels hun voer en uw naam op de “Donkey Wall of Fame”

Voor 100 US Dollar (ongeveer 80 Euro) kunt u een bouwsteen kopen. U krijgt dan van Donkey Sanctuary Bonaire een certificaat en zodra de nieuwe voederplaats en loods gerealiseerd zijn, komt uw naam daar op de ‘Donkey Wall of Fame’ te staan.

Wilt u opnieuw de ezels helpen door een (bouw)steentje bij te dragen en wilt u uw naam daarbij vereeuwigd zien? Mail dan naar: info@donkeysanctuary.com. Zij nemen dan contact met u op om alles in orde te maken.

Op de website van Donkey Sanctuary Bonaire vindt u bovendien ook andere manieren waarop u dit mooie werk kunt sponsoren.

Ezels op Facebook

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Volg Donkey Sanctuary Bonaire op Facebook!

Hartelijk dank voor uw steun!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.