NOGMAALS NEE TEGEN EEN WOONTOREN VAN 64 meter HOOG IN NIEUWPOORT-BAD

Neem contact op met de schrijver van de petitie

BESLISSING VAN DE BESTENDIGE DEPUTATIE !

2022-02-02 11:02:08

De bestendige deputatie heeft dit project geweigerd !

Er komt dus geen woontoren van 64 meter op het Sint Bernardusplein !

Met deze mijn dank aan alle ondertekenaars van deze petitie, het is nu afwachten wat de reactie zal zijn van de bouwpromotor. De vraag is of zij hun inspanningen opgeven ofwel een nieuwe omgevingsvegunning indien voor de bouw van een appartementsgebouw met dezelfde hoogte als de omgevende gebouwen. In dat geval kunnen we dat niet tegenhouden tenzij de stad Nieuwpoort hierin zou tussenkomen. Wij hopen in elk geval dat we dat laatste stukje groen kunnen behouden.

Met vriendelijk groeten

Radio Beach

2021-12-08 10:43:10

Je kan vandaag nog een intervieuw horen over dit project op radio beach (106,1 en 107,6) over dit project !

Het intervieuw wordt nog uitgezonden om 13.30 u , 15,30 u , 17,30 u en 18,30 u !

Hoe meer ruchtbaarheid we aan dit onderwerp geven hoe beter !

Misschien goed nieuws

2021-12-05 13:35:22

De aanvrager van de omgevingsvergunning had in verband met onze klacht de aankondiging van dit project aangepast en nieuwe affiches geplaatst, ditmaal langs de zijde van de Franslaan en langs de beide zijden van het Sint Bernardusplei, maar echter niet langs de zijde van de Elisalaan (parking) Wij hebben terug klacht ingediend wegens het niet conform zijn van de bekendmaking van het project langs ALLE zijden van het project. We hebbn hierop tot op heden geen antwoor gekregen.

Wat we wel kunnen vaststellen is dat het project in het omgevingsloket is verwijderd. Dit kan zijn omdat de aanvrager wegens onze klacht opnieuw moet beginnen en een nieuw omgevingsverzoek moet indienen.

Volgens contacten die wij hebben met het stadsbestuur hebben wij vernomen dat het stadsbestuur de bouw van dergelijk gedrocht NOOIT zou toestaan en is er ondertussen misschien een tussenkomst geweest van het stadsbestuur.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de aanvrager zijn inspanningen opgeeft.

Onze actie heeft in elk geval resultaat, misschien nog niet definitief, maar zorgt alleszins wel voor aanzienlijke vertraging.

Wij vragen iedereen om de inspanningen vol te houden en niet toe te staan dat Nieuwpoort ontsierd wordt met dergelijke onzin.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.