WIJ WILLEN GEEN WOONTOREN VAN 64 METER HOOG OP HET SINT BERNARDUSPLEIN !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Onze klacht

2021-11-15 10:58:09

Onze klacht werd aanvvard en men heeft opdracht gegeven om het onderzoek herop te starten.

De aanvrager van de omgevingsvergunning moet dus opnieuw beginnen.

We zijn voorlopig dus nog wel een tijdje gerust.

Wij houden jullie verder op de hoogte en hopen dat jullie met ons verdere stappen willen ondernemen om dit project de kop in te drukken.

Wij willen geen verdere hoogbouw in Nieuwpoort !

Wij zullen zelfs alles in het werk stellen om van deze locatie een groene oase te maken ! Daarvoor hebben we natuurlijk jullie hulp en van nog veel méér anderen nodig !

Het is dus van het allergrootste belang dat jullie mee actief verzet blijven aantekenen tegen dit project en ook Uw vrienden, kenissen, familie en alle betrokkenen vragen om dit ook te doen.

KLACHT

2021-11-02 09:55:52

We hebben klancht ingediend tegen dit project wegens het niet conform zijn aan de regelgeving.

Open VLD Nieuwpoort Franslaan 104 / 0308 , 8620 Nieuwpoort

KLACHT TEGEN DE AANVRAAG VAN OMGEVINGSVERGUNNING

Aan het college van Burgemeester en Schepenen van de stad Nieuwpoort Nieuwpoort  2 november 2021 Betreft :   N.V. Civitas Projects Project :  Bouwen meergezinswoning met handelsruimte en bouwen ondergrondse    parking Ligging :  Franslaan – Sint Bernardusplein                 2de AFD, sectie D nrs 0414,0415A, 0416, 0417A, 0418, 0419

Wij dienen klacht in wegens het niet comform zijn aan het reglement inzake de bekendmaking van een aanvraag van een omgevingsvergunning. Het reglement vermeld het volgende : De affiche moet steeds palen aan de openbare weg. Dit op de plaats waar men de vergunning zal uitvoeren. De affiche dient steeds goed leesbaar te zijn vanaf de openbare weg. Bijvoorbeeld aan het raam indien uw woning grenst aan de straat.   ·

Indien deze plaats grenst aan meerdere openbare wegen, dient aan elk van deze wegen een affiche aangebracht te worden.   ·

Indien de plaats niet grenst aan een openbare weg, wordt de affiche aangeplakt op een plaats aan de dichtstbijzijnde openbare weg

Wij vinden slechts één affiche , nml aan de kant van de Franslaan Langs de beide kanten het Sint-Bernardusplein is geen affiche te bespeuren. Om deze reden verzoeken wij het bestuur om deze “Bekendmaking openbaar onderzoek over een aanvraag van omgevingsvergunning”  nietig te verklaren. Hoogachtend,

Herman Lenaers Voorzitter Open VLD Nieuwpoort

Gelieve ons ontvangst van deze per e-mail verzonden klacht te bevestigen.

Bezwaarschrift

2021-10-20 10:49:41

Hier een goed voorbeeld van gemotiveerd bezwaarschrift !

Je kan dit voorbeeld gebruiken mits enige aanpassingen in de tekst !

Bertreft: Projectnaam : Nieuwpoort: Franslaan

Meergezinswoning met handelsruimte-ondergrondse parkingLocatie : 38402D0414/00_000Aanleg : Behandeling in laatste aanlegAanvrager : Civitas Projects NVLigging : Franslaan – Sint Bernardusplein 2de afdeling sectie D nrs 0414, 0415A, 0416, 0417A, 0418, 0419

Beste,

Als bewoner van de SIMLI wijk dien ik bij deze opnieuw bezwaar in tegen deze hernieuwde bouwaanvraag omwille van de te verwachten schaduw- en windstroom hinder door zulk hoog torengebouw.  Daarnaast zou het totaal onaanvaardbaar zijn dat wij vanuit zo’n hoge woonblok volop inzicht in onze tuinen en woningen zouden krijgen waardoor de door ons duur betaalde privacy in onze villawijk schromelijk zou geschonden worden.  Tenslotte zou dit project totaal milieu- en zonevreemd zijn in de onmiddellijke nabijheid van een (laagbouw) villawijk, een beschermd duinengebied en het historische en beschermde kerkje van Nieuwpoort-bad.  De goed bedoelde en intussen bijna afgewerkte (groene) heraanleg van het Nieuwlandplein zou er volledig door teniet gedaan worden en het perspectief op een unieke groene esplanade tussen zee/strand en duinen voorgoed afgeschreven.  Dit mag niet gebeuren, niet voor ons en niet voor de komende generaties !

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.