HELP DE BOOTBEWONERS AAN DE 'DERDE DIEM' NIET TE VERZUIPEN!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

update petitie en (extra) hulp gevraagd.

2021-08-27 17:11:43

Lieve supporter van de petitie 'help de bootbewoners aan de Derde Diem niet te verzuipen'.

Heel veel dank voor je steunbetuiging, hulp en het tekenen van de petitie. Zo fijn om eindelijk eens een luisterend oor te vinden. Mede dankzij jou is dit de een van de meest getekende petities van Nederland in de afgelopen maand.

Wat hebben we bereikt hiermee: Enkele politieke partijen en de Ombudsman zijn komen kijken en hebben zich ons verhaal aangetrokken en zich hierin verdiept. De betreffende politici en de Ombudsman vinden de reden die de Gemeente aandraagt even onbegrijpelijk als wijzelf. Hun inspanningen samen met de getekende petitie zorgen ervoor dat we in ieder geval de gelegenheid krijgen om bij de Gemeenteraad een betoog van 3 minuten te houden in september a.s.
Daar zijn we al heel blij mee, we hopen zo eindelijk eens gehoor te krijgen.

Desondanks hangt het zwaard van Damocles ons nog steeds boven het hoofd. De Gemeente is vooralsnog namelijk niet te vermurwen, zo blijkt uit een nieuw handhavingsbevel’ met verzoek tot ontruiming van de woonbootplekken in november 2021.
Dit ondanks dat de zaak nog voor de Hoge Raad  moet komen. Je zou toch denken dat we eerst de uitslag van de Hoge Raad mogen afwachten alvorens alles te moeten ontruimen? Een plek waar we naar toe kunnen is er sowieso in de verre omstreken niet te vinden, laat staan met financiele haalbaarheid. Persoonlijk faillissement tot gevolg en geen adres.
Voor de goede orde: We zijn legaal (uitspraak rechter), betalen keurig hypotheek en huur van water- en tuinpercelen, de boten liggen er 40 jaar en de natuurlijke land/oever-verbinding is in stand gebleven.

We zijn niet de enige die onterecht als ‘crimineel’ of ‘oud vuil’ behandeld worden en die de Gemeente Amsterdam letterlijk in de kou laat staan…zo blijkt naar aanleiding van publiciteit omtrent deze zaak.

De tijd dringt! Het is immers zo november. We zouden het enorm waarderen en je zou ons en andere gedupeerden enorm helpen door het (opnieuw) verspreiden van deze petitie onder vrienden, familie, kennissen. Alleen zo kunnen we het  ‘rafelrandenbeleid’ van de Gemeente Amsterdam proberen aan te pakken en bereiken we hopelijk gerechtigheid voor ons en vele anderen.

Heel veel dank alvast!

Nicolai Visser

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.