Recht op recht voor kinderen met beperking

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Petitie Recht op recht voor kinderen met een beperking

2021-10-06 08:48:06

Beste mensen ,

De petitiie die u ondertekende voor de verandering van de wetgeving inzake de rechten op kwaliteit en inspraak voor kinderen met een beperking wordt vandaag met 490 handtekeningen afgesloten. Ik wil u nogmaals bedanken voor de steun die u mij gaf hierbij!

De petitielijst wordt deze week nog toegevoegd aan een verzoekschrift gericht aan het Vlaams Parlement met de vraag de desbetreffende wetgeving in die zin aan te passen zodat de rechten van de allerzwaksten in de maatschappij kunnen worden opgenomen door het netwerk rond de persoon met een beperking.

Nu is het zo dat wanneer je staat op kwaliteit van zorg de voorzieningen alle macht in handen hebben om naar willekeur uw kind aan de deur te zetten. Dat is wat wij hebben meegemaakt. Gedurende de jaren heen stapelden de medicatiefouten en handelingsfouten zich op. In 2012 werd mijn dochter met een schedelbreuk en een massale hersenbloeding in het ziekenhuis opgenomen. Zij vocht 11 weken lang voor haar leven. De dokters zeiden ons dat ze in de voorziening moest gevallen zijn. In de voorziening wist men van niks. Resultaat: ONTSLAG !! na een 8 jaar durende rechtsprocedure.

Ik diende hierna een klacht in bij de zorginspectie vanwie ik deze week het verslag ontving na een controle bij de voorziening. Besluit: Britt werd ten onrechte ontslaan uit de voorziening en verschillende wettelijke procedures werden niet correct toegepast in dit dossier. MAAR het ontslag kan NIET ongedaan gemaakt worden !

Mensen, dit MOET veranderen en samen met uw steun zal ik hiervoor strijden.

Ondertussen is mijn dochter gestart in een nieuwe voorziening waar ze slechts drie jaar kan blijven en dan opnieuw naar een andere voorziening moet verhuizen. Zo'n verhuis is niet evident wanneer je zoveel ondersteuning en medische problemen hebt! Maar helaas .. de voorziening De Vleugels in klerken waar mijn dochter werd buiten gezet heeft daar geen medelijden mee en koos ervoor mijn dochter als handelswaar te behandelen uit wraak!

Ik zet door uit liefde voor mijn kind !

Met hertelijke groet,

mama van Britt

Linda Morel

Nieuws van de petitie "Recht op recht voor kinderen met een beperking"

2021-09-01 15:49:46

Lieve ondertekenaars van mijn petitie “ Recht op recht voor kinderen met een beperking”,

Mijn petitie staat nu al een tijdje online en werd meer dan 1000 keer gedeeld op Facebook. Jullie hebben met zijn allen op dit moment gezorgd voor 484 handtekeningen!

Daar ben ik jullie 1 voor 1 dankbaar voor!

Wat zal er nu concreet verder gebeuren met uw handtekening?

Ik heb ondertussen al contact gehad met verschillende politici waaronder er toch één iemand zich erg verontwaardigd uitsprak over wat wij op dit moment meemaken in de voorziening waar Britt verbleef. Het is een politica met een mandaat in de Vlaamse regering en bovendien 15 jaar ervaring in de gehandicaptensector. Zij heeft mij beloofd mij te steunen in mijn strijd tegen het machtsmisbruik en de willekeur waarmee de directie van de voorziening in dit dossier te werk is gegaan. (Lees: alle bestaande regels aan hun laars lappen betreffende eenzijdig ontslag van een gebruiker van de voorziening) Ze zal minister Wouter Beke confronteren met de zwakke regelgeving inzake eenzijdig ontslag uit een voorziening en dit dossier verder opvolgen.

De reden waarom ze hier mee wegraken is omdat in de wetgeving geen maatregel is voorzien in geval de regels door de voorziening niet worden gerespecteerd ! De bedoeling is dat ik via een verzoekschrift aan de Vlaamse regering een wijziging aan die wetgeving zal vragen met UW steun en dat van de bewuste politica. Samen met dit verzoekschrift zullen alle handtekeningen die jullie verzameld hebben op 01 oktober 2021 worden overgemaakt aan de Vlaamse regering die bevoegd is voor het beleid van de gehandicaptensector.

Verder kan ik ook nog andere kanalen aanspreken indien er geen werk van wordt gemaakt…

Ik had heel graag mijn doel van 1000 handtekeningen gehaald . Daarom vraag ik jullie nog een laatste keer om er een ultieme lap op te geven om dichter mijn doel van 1000 handtekeningen te raken als drukkingsmiddel.

Alvast bedankt voor de steun die jullie reeds gaven en nog zullen geven !! Met een hartelijke groet en ik hou jullie verder op de hoogte !

Linda Morel Mama van Britt

Linda Morel

Op naar de 1000 en dan naar de Vlaamse regering!

2021-08-02 08:31:01

Lieve mensen,

Ik wil jullie van harte bedanken voor uw handtekening!!Het doet ons enorm deugd!
We willen ECHT een verandering teweeg brengen in deze wetgeving want uit deze petitie blijkt dat velen hetzelfde meemaken! Wij staan hiervan verbaasd!
Daarom , een 400 tal handtekeningen is nog niet overtuigend genoeg!
Wil u daarom nog eens uw contacten, vrienden en kennissen, familieleden en FACEBOOK aanspreken aub??

Als ieder van jullie nu nog elk 1 a 2 handtekeningen verzamelt dan hebben we ons doel van 1000 handtekeningen gehaald!

Alsjeblieft doe dit in het belang van alle mensen met een beperking!

Hartelijk dank nogmaals voor uw steun en teken van medeleven!

mama van Britt

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.