GEEN UITBREIDING ZONDER MOBILITEITSPLAN (Grup Oudenaarde)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Eerste mobiliteitscafé

2022-08-10 12:51:25

Allen,

Eerst en vooral wil ik jullie van harte danken voor ondertekening van de petitie "Geen uitbreiding zonder mobiliteit".  Sinds midden vorig jaar is er al veel gebeurd en graag zouden wij u daarvan op de hoogte brengen, alsook uw stem willen horen op het eerste mobiliteitscafé van Oudenaarde, dat door zal gaan op zondag 21 augustus van 10u tot 13u in jeugdcentrum Jotie.

Iedereen is van harte welkom !

Tussen een fris biertje of frisdrank en een borrelnootje willen wij graag met jullie in dialoog treden over hoe jullie in de toekomst onze stad willen zien evolueren, met aandacht voor leefbaarheid en mobiliteit:
- Hoe willen jullie onze stad zien binnen vijf, tien, twintig jaar?
- Hoe willen wij onze stad nalaten aan onze kinderen en kleinkinderen?
- Willen wij de stad verder zien groeien? En als we dat willen, hoe kunnen we de stad laten groeien zonder impact op zij die er al wonen op vlak van leefbaarheid en mobiliteit?
- Willen wij meer woningen? meer industrie? meer verharding, meer vrachtwagens en meer fijnstof? Of willen wij ruimte voor het water, ruimte voor ontspanning in de stad, met groene zones waar de bewoners kunnen tot rust komen en ademruimte en verkoeling vinden?

Kom en luister reeds naar onze ingediende voorstellen voor een nieuwe stad, hoor het laatste nieuws over het dossier GRUP Linkeroever en de geplande woonuitbreidingen en industrie, wordt lid van onze Facebook groep, teken onze petitie en steun ons om een volwaardige gesprekspartner te worden van het Vlaams Gewest, de Provincie, het Stadsbestuur, de projectontwikkelaars, de bouwheren en de naar groei strevende bedrijven. En vooral : laat ook uw stem horen !

Wij hopen jullie talrijk te ontmoeten op 21 augustus.
Burgercomité GRUP

Hugo Vanneuville

nieuwe petitie

2022-02-28 12:30:08

beste,

Eerst en vooral wil ik jullie van harte danken voor de ondertekening van de petitie "Geen uitbreiding zonder mobiliteit".  Dankzij uw steun en de vele affiches die in het straatbeeld zijn verschenen, hebben we onder andere reeds gesprekken gevoerd met de burgemeester, de provincie en tal van schepenen waarbij we steeds weer naar de breed gedragen steun van ons Burgercomité GRUP Oudenaarde konden verwijzen.

Dit betekent echter vooralsnog niet dat het stadsbestuur afziet van haar plannen om de sites Santens, Alvey en Vande Moortel verder te ontwikkelen.  Recent werd nog een scoping nota neergelegd waarbij men deze plannen handhaaft, en waarbij men als oplossing voor het mobiliteitsprobleem de aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg plant die Oudenaarde en Eine in 2 zal delen en zal zorgen voor een enorm aanzuigeffect van doorgaand verkeer.

Als Burgercomité vinden wij dat deze plannen niet in de goede richting evolueren, en willen wij verder protesteren.  Wij hebben daarom een nieuwe petitie gestart :  GEEN ONTSLUITINGSWEG DIE OUDENAARDE IN 2 DEELT - Petities.com en wij zouden u graag willen vragen deze petitie eveneens te willen ondertekenen en zo uw steun te betuigen voor een leefbaar Oudenaarde waar de bewoners, en niet de projectontwikkelaars op de eerste plaats worden gezet.thumbnail_(1)3.jpg

Wij danken u alvast in naam van het hele Burgercomité voor uw steun !

Hugo Vanneuville

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.