Tattoo- Piercing- en PMU studio's bij eerste versoepeling open!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Meest recente brief aan de overheid

2021-02-22 19:53:52

NBTK_logo_512-e1587323747387.jpg

Onderstaande brief is verzonden naar het Ministerie van Algemene Zaken, Ministerie van Financiën, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, het RIVM, het NVWA en de gehele Tweede Kamer.

Blijf verder ook vooral onze petitie tekenen en delen en dan kunnen we volgende week (hopelijk) weer aan de bak! Samen staan we sterk!

Geachte volksvertegenwoordiger, Geacht Ministerie, geachte Minister, Als we de kranten mogen geloven, gaan de kappers en mogelijk meerdere contactberoepen weer open. Dat is natuurlijk goed nieuws voor degene die het zal betreffen. In deze kwestie vragen wij een kort moment van uw tijd. Het NBTK is de branchevereniging van tatoeëerders, piercers en PMU-artiesten. Naar onze mening kan ook onze branche open zonder een extra risico te vormen voor de volksgezondheid. In de tattoobranche werken we hygiënisch en ziet een artiest gemiddeld 1,5 klant per dag. Dit is geen vergelijk met kappers en fysiotherapeuten die al snel 16 mensen (per kapper/therapeut) op een dag zien. Als, met de opening van de kappers, de medische noodzaak geen criterium meer is, kan ook onze branche haar werk weer hervatten zonder een verhoging van de risico’s. Uiteraard zullen we aan de hand van de eerder gepubliceerde richtlijn nóg meer op onze hygiëne letten en zal elke klant snel en doeltreffend bereikbaar zijn voor een eventueel bron- en contactonderzoek van de GGD. Voor de volledigheid treft u het protocol bijgaand aan. Onze creatieve en groeiende branche heeft zwaar te lijden onder de lockdown. De huidige vergoedingen zijn ontoereikend en we zien de financiële nood om ons heen. De rekeningen stapelen zich op en voor enkelenis een (persoonlijk) faillissement helaas nu al onvermijdelijk. Het NBTK is dan ook van mening dat de huidige financiële gevolgen niet meer gezien kunnen worden als ondernemersrisico, maar dat de overheid nu écht haar verantwoordelijkheid in deze moet nemen. Het NBTK verzoekt het kabinet en de volksvertegenwoordiging ook onze branche per 2 maart a.s. weer te openen, gezien het geringe risico.   Wij zijn U erg dankbaar dat U de tijd heeft genomen ons voorstel te lezen. Mochten we op punten meer moeten toelichten, dan doen we dit uiteraard graag.

Met vriendelijke groet, namens de NBTK (Nederlandse Branchevereniging Tattoo Kunst)

Nederlandse Brancheorganisatie Tattoo Kunst

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.