Petitie tegen het afsluiten van wandelwegen in en rond het Luntersche Buurtbosch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Voortgang van onze acties tegen de afsluiting van eeuwenoude wandelpaden.

2021-03-10 14:19:10

Beste ondertekenaars van de petitie.

In de eerste plaats willen wij u allen hartelijk danken voor uw betrokkenheid. De petitie is intussen door opmerkelijk veel mensen ondertekend. De teller staat inmiddels op 1031 ondertekenaars en we hebben de indruk dat het hierbij niet zal blijven. Wij zijn onder de indruk dat zoveel Lunteranen en elders wonende belanghebbenden deze actie ondersteunen.

Maandag 8 maart j.l. hebben de voorzitters van zowel de Stichting als van de ‘Vrienden van’ het LBB een constructief overleg gehad met wethouder J.P. van der Schans. De wethouder bleek goed op de hoogte te zijn van wat er speelt en heeft aangegeven dat er nog een aantal vragen uitgezocht moeten worden. Wij horen op korte termijn van de wethouder welke stappen de gemeente al dan niet kan ondernemen.

Een aantal Lunteranen hebben ons in de afgelopen periode belangrijke historische en juridische informatie toegestuurd, die ons kunnen helpen bij het weer toegankelijk maken van de Plaggenweg. Wij zijn hen daar erg dankbaar voor, want samen weten we meer.

WandelNet, de koepel van landelijke organisaties die de belangen van wandelaars in Nederland behartigt, is eveneens benaderd en ook deze organisatie denkt met ons mee op welke wijze er tot een oplossing gekomen kan worden.

Belangrijk: WandelNet heeft erop gewezen dat het erg belangrijk is als er een flink aantal handtekeningen overhandigd kan worden van mensen die jarenlang van de Plaggenweg gebruik gemaakt hebben.

Daarom willen wij al diegene vragen, die in het verleden regelmatig gebruik maakten van het laatste deel van de Plaggenweg, daar waar deze voorheen uitkwam op de Hessenweg (dat deel wat nu is afgesloten) om het formulier in te vullen dat we op onze website hebben geplaatst.

Het formulier kunt u invullen op onze website: Formulier

Mede namens mijn bestuur wil ik u nogmaals hartelijk danken voor uw betrokkenheid en wij hopen voor de volgense fase veel formulieren met uw handtekening te mogen ontvangen.

Met hartelijke groet,

Bob van Heukelom,
Voorzitter Vereniging Vrienden van het Luntersche Buurtbosch.

Vereniging 'Vrienden van Het Luntersche Buurtbosch'. Voorzitter R.O. van Heukelom

Petitie tegen de afsluiting wandelpaden in en om het Luntersche Buurtbosch

2021-02-22 13:55:12

Namens de besturen van de 'Vrienden' en de Stichting van het Luntersche Buurtbosch willen wij u heel hartelijk danken voor uw betrokkenheid.
We hebben op dit moment al 593 handtekeningen ontvangen van medestanders, die het met onze petitie eens zijn. Een fantastisch resultaat! We zijn daar heel blij mee. Het geeft wel aangeeft hoezeer iedereen zich stoort aan het toenemende verlies aan wandelmogelijkheden.

Intussen hebben wij de hulp ingeroepen van de landelijke organisatie van wandelaars, het WandelNet, die veel ervaring hebben met deze problematiek.
De Stichting is intussen in onderhandeling met de nieuwe eigenaar van 'De Werelt'. Deze heeft te kennen gegeven dat hij met een voorstel zal komen om het verloren wandelgebied te compenseren.

De besturen van zowel de vereniging van 'Vrienden' als van de Stichting hebben een verzoek tot handhaving gericht aan B&W van Ede, aangaande de afsluiting van de Plaggenweg. Naar aanleiding daarvan hebben de voorzitters van de Vrienden en de Stichting op 8 maart a.s. een overleg met de wethouder Jan Pieter van der Schans. Dat zal zowel gaan over de afsluiting van de wandelpaden als over de Wildwal.

Daarom willen wij u vragen om uw betrokkenheid zoveel mogelijk te delen met die van uw familie en vrienden en hen te vragen of zij de petitie ook willen ondertekenen. Want hoe meer mensen ons steunen des te beter zal de politiek naar ons luisteren.

Zodra er belangrijke ontwikkelingen te melden zijn zullen we u opnieuw berichten.

Hartelijke groeten,

Bob van Heukelom en Henk Luchtmeijer.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.