Voor een betere aanpak van Ouderverstoting (OVS) bij justitie.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Voor een betere aanpak van Ouderverstoting (OVS) bij justitie

2021-03-19 12:41:49

Allereerst aan allen die de petitie reeds getekend en gedeeld hebben mijn oprechte dank.

In Antwerpen en de Kempen wordt vandaag 19 maart, de naamdag van St. Jozef, Vaderdag gevierd.

Op deze dag worden vele vaders extra verwend met ontbijt op bed en zelfgemaakte geschenkjes of tekeningen van kinderen en kleinkinderen.

Spijtig genoeg zijn er ook vele vaders/grootvaders die dat geluk niet mogen kennen omdat zij hun kinderen en kleinkinderen dikwijls al jaren niet meer gezien hebben omwille van ouder/grootouderverstoting.

De pijn en het verdriet dat dit geeft voor de vele vaders en grootvaders die hiermee geconfronteerd worden is nauwelijks te bevatten. Niet zelden leiden deze pijn en verdriet zelfs tot wanhoopsdaden.

Het is dan ook van belang dat dit schrijnende maatschappelijk probleem dringend wordt aangepakt.

Wereldwijd komt er stilaan meer aandacht voor deze problematiek. Ook acties van betrokken ouders en grootouders komen wereldwijd op gang. Zo waren er de acties van Blauw Hart aan de familierechtbanken op 21 en 22 december in de aanloop naar de kerstdagen en op 19 februari naar aanleiding van de internationale dag voor sociale rechtvaardigheid van de VN op 20 februari.

Andere acties zullen volgen.

Deze acties kunnen echter pas succes kennen als ze gedragen worden door een zo groot mogelijke achterban.

Daarom wil ik nogmaals een oproep doen naar alle betrokken ouders en grootouders, maar ook naar alle familieleden, vrienden en sympathisanten, die deze petitie nog niet getekend of gedeeld hebben dit alsnog te doen. Een update van de voorlopige resultaten van de petitie zal ter beschikking gesteld worden van de actievoerders zodat zij hun actie kracht kunnen bijzetten.

Wie nog meer wil doen kan een Blauw Hart (symbool voor OVS of ouderverstoting) op groot formaat afdrukken en voor het raam plaatsen zodat ook iedereen in het straatbeeld op deze problematiek kan gewezen worden.

Bij voorbaat dank voor jullie steun.

Met vriendelijke groeten,

Walter.

Walter Raemaekers, Ouderverstoting in Vlaanderen

Voor een betere aanpak van Ouderverstoting (OVS) bij justitie.

2021-02-14 12:52:40

Beste mensen,

Eerst en vooral mijn oprechte dank voor het tekenen van de petitie.

Met Valentijn sturen mensen ❤️❤️❤️ aan hun geliefden en naasten.

Vandaag stuur ik daarbij een 💙  voor alle mensen die hun geliefde kinderen of kleinkinderen niet meer zien of mogen leren kennen.

Voor velen onder ons is dit een moeilijke dag. Toch laten we ons niet doen.

Op 21 en 22/12 was er een eerste actie voor verschillende familierechtbanken. Deze actie vond weerklank in de media. Ook op 9/2 verscheen er nog een interview in Dag Allemaal.

Voor nu vrijdag 19/2 wordt er opnieuw een actie gepland voor de familierechtbanken. Die oproep is te vinden op de FB pagina van Blauw Hart.

Blauw Hart en de vele getroffenen van OVS hebben zoveel mogelijk steun nodig.

Daarom wil ik jullie nogmaals vragen de link naar de petitie (de teller staat op het moment van schrijven op 324) zoveel mogelijk te delen.

Dank bij voorbaat.

Ik houd jullie op de hoogte.

Vriendelijke groeten,

Walter Raemaekers

Walter Raemaekers, Ouderverstoting in Vlaanderen

Actie rond ouderverstoting (OVS)

2020-12-16 13:30:12

Beste mensen,

Alvast bedankt voor het tekenen en delen van de petitie.

Vanuit enkele groepen die werken rond ouderverstoting wordt er een eerste (kleine) actie gepland.

Aan de dichtstbijzijnde familierechtbanken gaan 1 of 2 mensen (niet meer omdat je anders kunt opgepakt worden wegens corona) staan om pamfletten af te geven. Die pamfletten zullen u bezorgd worden nadat u voor de actie hebt ingeschreven. De actie zal plaatsvinden op maandag 21 en/of dinsdag 22/12, van 8:30 tot 9:30u.. Iedereen draagt een (verplicht) mondmasker. Er kan onder elkaar afgesproken worden, maar geïnteresseerde deelnemers kunnen mailen naar:

stemvandeouderszelf@gmail.com

Het is de bedoeling dat dit voor zoveel mogelijk familierechtbanken plaatsvind.

De petitie kan intussen natuurlijk nog altijd getekend en gedeeld worden.

We rekenen op jullie.

Met vriendelijke groeten,

Walter Raemaekers

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.