De uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Voortgang overleg over ander beheer uiterwaard

2022-03-16 10:59:29

Beste petitietekenaar,

Nog lijkt er niets veranderd in uiterwaard Bakenhof bij Malburgen. Behalve de kleur van de runderen dan. Waarom worden de koeien zwarter en wat is er gaande achter de schermen?

IMG_0125-1568x10851.jpeg

Na onze laatste bericht eind mei vorig jaar, zijn er weer wat stappen gezet. In november heeft de bewonerswerkgroep "Hou uiterwaard toegankelijk" met wethouder Cathelijne Bouwkamp en haar medewerkers een wandeling door het gebied gemaakt en twee voorstellen besproken. In beide voorstellen zijn suggesties gedaan hoe een nieuw beheer van uiterwaard Bakenhof aangepast zou kunnen worden aan de wensen van veel bewoners. De voorstellen zijn uitwerkingen van ideeën waar zes keer over is gepraat in het gezamenlijke overleg tussen gemeente en de bewonerswerkgroep. Het resultaat daarvan is dat er naast een voorstel van de gemeente er ook een ander voorstel van de bewonerswerkgroep is.

Wil je meer weten over beide voorstellen en je mening geven welke de beste is, dan kan dat via de poll onderaan deze pagina: https://bewoners-stadseiland.nl/voortgang-overleg-over-ander-beheer-uiterwaard/
Ook lees je dan hoe de voortgang is van het overleg.

Met vriendelijke groet,
Werkgroep Hou Uiterwaard Toegankelijk voor Iedereen!

N.B. Voor de informatievoorziening naar onze achterban mogen we gebruikmaken van het Buurtblog van bewonersvereniging Stadseiland. Waarvoor onze hartelijke dank.

Verontruste bewonersgroep Malburgen

Overleg over ander beheer uiterwaard in cruciaal stadium

2021-05-30 19:22:16

Beste petitietekenaar,

Toen wij vorig najaar de door meer dan 1000 mensen ondertekende petitie “Uiterwaard toegankelijk voor iedereen” aan wethouder Bouwkamp aanboden, heeft zij aan ons gevraagd om samen met een team van de gemeente een voorstel te doen voor een betere uitwerking van de nieuwe beheersvisie voor uiterwaard Bakenhof. Daarin moeten de belangen van bewoners samengaan met de uitgangspunten van de beheersvisie.

Sindsdien hebben er vijf digitale overlegrondes plaatsgevonden tussen onze werkgroep en 4 medewerkers van de gemeente. We zijn een heel eind gekomen, maar het niet op àlle punten met elkaar eens geworden. Daarom worden er op 1 juni twee voorstellen voorgelegd aan de 24 bewoners die hebben aangegeven mee te willen denken over het beheer van de uiterwaard.

Wil je meer weten over beide voorstellen en je mening geven via de poll onderaan de pagina over welke je beter vindt, kijk dan op: https://www.bewoners-stadseiland.nl/overleg-over-ander-beheer-uiterwaard-in-cruciaal-stadium/

Met vriendelijke groet,

Werkgroep De uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen! Contact: https://www.facebook.com/uiterwaardentoegankelijk

N.B. De petitie kan nog steeds gedeeld en ondertekend worden. Ons protest wordt gehoord en een brede achterban is in dit stadium belangrijk om belanghebbenden te betrekken bij het overleg en geïnformeerd te houden.

Verontruste bewonersgroep Malburgen

Gemeente wil tegemoet komen en uitstel van wijzigingen

2020-12-16 20:54:20

Beste petitietekenaar,

Begin november waren wij uitgenodigd voor een gesprek met wethouder Bouwkamp en twee medewerkers van Gemeente Arnhem. Bij die gelegenheid hebben we ook de petitie hebben aangeboden. Op dat moment was deze ondertekend door 917 bewoners die hun bezwaren vaak duidelijk hebben verwoord. Deze zijn ook gelezen door de wethouder en haar medewerkers, bleek tijdens het onderhoud. De wethouder heeft erkend dat de communicatie over de nieuwe beheersvisie voor de zuidelijke uiterwaarden onvoldoende is geweest en dat bewoners van Malburgen tot nu toe te weinig inspraak hebben gehad. Daar komt verandering in, de Gemeente staat open voor verder overleg over het beheer en de inrichting van de uiterwaarden Groene Rivier en Bakenhof (tussen de Mandelabrug en de Sacharovbrug).

We hebben afgesproken dat onze werkgroep "Uiterwaard toegankelijk voor iedereen" samen met een team van de Gemeente een plan gaan uitwerken dat zowel tegemoet komt aan onze wensen als aan de uitgangspunten van de beheersvisie. Ook hebben we de toezegging gekregen dat, zolang wij in gesprek zijn met de gemeente, er niets gaat veranderen in het beheer van uiterwaard Bakenhof. Dit houdt in dat de openstelling van uiterwaard Bakenhof voor de konikspaarden en galloway-runderen en het daarmee samenhangende hondenverbod wordt uitgesteld. Dat is dus goed nieuws!

Een eerste vervolggesprek hebben wij al met het team van de Gemeente gehad. Het idee is dat zowel wij als de Gemeente bij het volgende overleg (in februari) met een aangepast plan komen waarbij de belangen van alle bezoekers van het gebied beter geborgd worden. Het doel is dat we hiermee op een werkbaar alternatief uitkomen en de bewoners zich gehoord voelen.

In onze werkgroep "Hou uiterwaard toegankelijk voor iedereen" hebben we een duidelijke visie hoe onze wensen en de uitgangspunten van de Gemeente kunnen samengaan. Als er bewoner(s) uit Malburgen-West of andere stadsdelen zijn die hierover willen meedenken, zijn zij van harte welkom in onze werkgroep. Deze is op dit moment samengesteld uit bewoners van Malburgen-Oost. Ook de Gemeente stelt het op prijs om met een brede vertegenwoordiging van bewoners te overleggen.

Met vriendelijke groet,

Werkgroep De uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen!
Contact: https://www.facebook.com/uiterwaardentoegankelijk

Verontruste bewonersgroep Malburgen

Update Uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen!

2020-10-20 08:18:16

Beste petitietekenaar,

Bedankt voor steunen van de petitie “De uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen!”. Inmiddels is de petitie al 867 keer ondertekend! Maandag 2 november is het zo ver en zullen we de petitie (digitaal) overhandigen aan Wethouder Bouwkamp. We zullen ons standpunt toelichten en verder onderzoeken welke mogelijkheden er zijn de uiterwaarden zoveel mogelijk voor iedereen toegankelijk te houden. We hebben niet stilgezeten, we hebben:

• Bezoekers van de uiterwaarden actief geïnformeerd over de plannen;
  • De gemeenteraad geïnformeerd en er zijn vragen over gesteld;
  • Onze zorgen gedeeld in de Schouwgroep Uiterwaarden Arnhem;
  • Onze zorgen gedeeld bij de wijkplatformen Malburgen;
  • Ons stuk voorgedragen bij het Rondetafelgesprek bestemmingsplan Stadsblokken Meinerswijk;
  • Onze zorgen gedeeld bij de projectontwikkelaar;
  • Onze zorgen gedeeld bij de Gelderlander en diverse lokale nieuwsmagazines en sites;

De petitie kan nog steeds getekend worden en met hoe meer handtekeningen we de petitie kunnen aanbieden aan Wethouder Bouwkamp des te beter! Blijf de petitie daarom delen!

Voor achtergrondinformatie en onze argumenten zie het artikel op het Buurtblog:

Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?  Kijk dan op:

Met vriendelijke groet,

Werkgroep “De uiterwaarden van Malburgen toegankelijk voor iedereen!”

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.