Samen staan we sterk! Tattoo branche weer veilig en verantwoord aan het werk.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Update 23-04-2020

2020-04-24 10:26:54

Naar aanleiding van de openbare adviezen van het OMT (Outbreak Management Team) en de persconferentie van onze minister-president heeft het NBTK contact gezocht met het RIVM. Hierbij is duidelijk te kennen gegeven dat wij echt gesloten zijn tot nader order!

Ja, wij zijn een branche die werkt met beroepsgroepen die normaliter gebruik maken van beschermingsmiddelen, maar hierover valt alleen wat te lezen in een advies gericht aan de overheid, en niet in de daadwerkelijk gemaakte beslissing. Wij worden niet gezien als (cosmetische) artsen, tandartsen etc. Ondanks dat onze branche geacht worden te weten hoe hygiënisch te handelen, vervullen wij in de maatschappij een andere rol.Een andere factor die meespeelt is dat er geleidelijk een aantal branches/beroepen weer actief worden gemaakt, zoals de minister-president aangaf.Hier moet eerst een resultaat uitkomen voor er überhaupt een vervolgbeslissing gemaakt kan worden door het RIVM.

Het beroep wat constant gedaan wordt op ons allemaal, is groot en voor sommigen bijna niet vol te houden. Toch hopen we dat iedereen in onze branche de beslissing van onze minister-president en het kabinet respecteert en zo de verantwoordelijkheid neemt voor de gezondheid van onze maatschappij. Als branche willen we gerespecteerd worden en tonen dat we een betrouwbare tak binnen de economie zijn.

Zodra we veilig en verantwoordt open kunnen, gaan we ervoor!Samen staan we sterk!

Update 21-04-2020

2020-04-21 18:44:15

TATTOOBRANCHE TOT NADER ORDE GESLOTEN

Naar verwachting en zoals bleek uit de eerdere reactie van het RIVM op onze brief, mogen wij nog niet open. Als deze eerste versoepeling niet lijdt tot een verergering of een verslechtering van de situatie, mogen op termijn verschillende branches open. Het openen van onze maatschappij moet nu gebeuren in stapjes.

Minister president Rutte drukt ons op het hart: “Voorlopig is uitoefening van contactberoepen niet mogelijk. “Daarvoor zijn onzekerheden te groot. De vraag hierbij is of de mondkapjes nuttig en nodig zijn. Daarvoor krijgen we nog een breder advies van het OMT. Daarna volgt een nieuwe afweging.”

Dit nieuws ligt in de lijn der verwachting. De komende weken wordt er dus binnen het OMT overlegt over de mogelijkheden om versoepelingen toe te passen op contactberoep gerelateerde branches. Het NBTK gaat de komende weken dus druk in overleg om te zorgen dat we hiervan op de hoogte blijven en hopelijk kunnen aanhaken wanneer deze versoepelingen van kracht worden.

We houden jullie hiervan uiteraard op de hoogte. Maar nogmaals: spread the word! Samen staan we sterk!

Update 19-04-2020

2020-04-19 20:15:24

UPDATE 19-04-2020:
Inmiddels hebben wij van het RIVM vernomen dat zij onze brief in ontvangst heeft genomen en deze inhoudelijk gaat behandelen. Ook heeft het RIVM aangegeven dat onze branche 28 april a.s. zeer waarschijnlijk nog niet open mag. Mochten we naar een inteligente weg uit deze lockdown gaan vanaf 28 april a.s., dan gaan eerst de beroepsgroepen met een grotere maatschappelijke waarde 'open'. Denk hierbij aan tandartsen, fysiotherapeuten etc. Als er na deze versoepeling geen terugval komt, mogen er meerdere branches 'open'.

Het indienen van ons voorstel, leidt ertoe dat deze door de adviesorganen van het RIVM in behandeling worden genomen en kan ertoe bijdragen dat we, eens het zover is, versneld open kunnen.

Een kleine overwinning voor het verenigen. Laten we dit voort zetten! Spread the word! Samen staan we sterk!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.