Coronavirus - RIVM neem a.u.b. onze gezondheid serieus!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Oproep tot actie! Help mee a.u.b.!

2020-03-05 13:08:15

Hallo allemaal,

Bedankt voor het ondertekenen van deze petitie. Nog steeds is het beleid van het RIVM en de politiek te nalatig en worden er geen echt maatregelen getroffen of veel te langzaam. We moeten nu maatregelen nemen, voordat we straks dit alsnog moeten doen, maar dan met vele zieken en doden tot gevolg.

De scholen moeten voorlopig sluiten, dit om verdere verspreiding te voorkomen. Mensen moeten thuis kunnen werken.

Voor het sluiten van onze scholen zijn wij inmiddels een actie gestart, om de media en de politiek te bombarderen met onderstaande brief/statement. Scholen zijn nu eenmaal de grootste verspreiders van virussen!

We willen jullie vragen om van deze facebookgroep lid te worden en om de brief massaal te delen op Twitter, facebook e.d.  Samen kunnen we een tegengeluid laten horen!

Hieronder de brief.

Aan alle schoolbesturen van Nederland en België en de politiek in Nederland,

Deze brief is aan u allen gericht namens alle bezorgde ouders van Nederland en België. Wij maken ons grote zorgen dat het beleid van het RIVM, GGD's en de politiek gevolgd blijft worden, ondanks dat afgelopen week een flink aantal keren het falende beleid pijnlijk duidelijk is geworden.

– Het RIVM dat 6 weken geleden nog zei dat de kans nihil was dat het in Europa zou opduiken, omdat er geen rechtstreekse vluchten met Wuhan zijn.

– Het RIVM dat het virus vergelijkt met een zware griep, terwijl de WHO net het vermoedelijke sterftecijfer heeft aangepast naar 3,4% (gewone griep 0.1-0.5%). Er maar 3,6 gewone ziekenhuisbedden per 1000 Nederlanders zijn, terwijl 15-20% van de gevallen serieuze longontsteking gaat ontwikkelen en aan de beademing moet. Intensive care bedden zijn er al zeker te weinig, voor een grote groep patiënten.

– Waarom als het dan maar een “zware griep” is, wordt het Europees Parlement voor 3 weken gesloten voor bezoekers? En worden daar vergaderingen, seminars e.d. afgelast? Waarom zij wel zo veilig mogelijk en onze kinderen niet?

– Er in 1 week tijd al 5 ziekenhuizen met opnamestopwaren, 1 met tijdelijke sluiting afgezet met rood witte linten en een bewaker ervoor. Dit vanwege het beleid dat alleen bepaalde mensen volgens de richtlijnen getest mogen worden.

– Mensen met het coronavirus die al een week op een afdeling liggen, tussen andere patiënten en hierdoor andere patiënten en medisch personeel hebben besmet.

– Mensen terugkerend van een vakantie uit risicogebied, die niet getest worden ondanks klachten. Omdat zij bijvoorbeeld 37.9 koorts hadden en geen 38. Of omdat zij net buiten het risicogebied op vakantie waren. En het later toch blijken te hebben, omdat zij na lang aandringen toch eindelijk getest zijn. En dus al meerdere mensen kunnen hebben aangestoken.

– Er later bleek dat van enkele mensen niet eens te achterhalen was/is, waar zij het virus hadden opgelopen. En ondanks dit nog steeds het beleid niet aangepast wordt.

– Dat het RIVM denkt dat carnaval geen probleem was, omdat carnaval maar in een kleine, besloten groep gevierd wordt. – Zij een groep van 900 studenten af laten reizen naar Noord-Italië, terwijl de situatie toch al duidelijk ernstig genoeg was, om vervolgens een paar dagen later alsnog het reisadvies aan te passen.

– Deze groep wanneer zij terugkeert, niet in quarantaine te plaatsen, maar het aan de studenten zelf over te laten of zij ziek zijn en dan vragen of ze thuis willen blijven. Terugkeerders uit Wuhan moesten 2 weken in quarantaine! De situatie in Italië is qua getallen en doden nu vergelijkbaar met Wuhan rond de tijd dat die besluiten toen werden genomen.

– De overdraagbaarheid van de ziekte tijdens a-symptomatische fase wordt door het RIVM afgedaan dat maar een hele kleine groep dan besmettelijk is. Dat is dus al teveel.

– Dat ziekenhuizen niet genoeg testen hebben, vandaar dat er zo weinig getest werd. Terwijl ze al weken roepen dat ze zo goed voorbereid zijn.

– Medische beschermmiddelen die voor de huisartsen en anders medisch personeel gewoon niet meer te verkrijgen zijn. Goede voorbereiding dus. Ook huisartsen hebben inmiddels een noodkreet geuit, dit laat zien dat zij ook weinig vertrouwen hebben in de aanpak van het RIVM en de politiek.

– Vrij weinig lijken te doen om pro-actief (eerder reactief) de verspreiding te stoppen, maar vervolgens wel opvang in kazernes alvast te regelen, zodat de vele zieken daar opgevangen kunnen worden. Dit geeft ons niet echt een gevoel van vertrouwen dat het goed gaat komen.

Zo kunnen we helaas nog wel even doorgaan.

Als ouders maken wij ons grote zorgen dat ditzelfde RIVM nu dus blijft zeggen dat onze kinderen met een gerust hart naar school kunnen sturen. Niet zo heel vreemd natuurlijk, dat wij hier niet zoveel vertrouwen in hebben, afgaande op bovenstaande feiten? Wij als ouders hebben volgens grondwet artikel 5.II-84 de volgende plichten en kinderen onderstaande rechten.

5. II-84 De rechten van het kind

• 1.Kinderen hebben recht op de bescherming en de zorg die nodig zijn voor hun welzijn. Zij mogen vrijelijk hun mening uiten. Aan hun mening in hen betreffende aangelegenheden wordt in overeenstemming met hun leeftijd en rijpheid passend belang gehecht.

• 2. Bij alle handelingen in verband met kinderen, ongeacht of deze worden verricht door overheidsinstanties of particuliere instellingen, vormen de belangen van het kind een essentiële overweging.

Bij punt 1 menen wij dat wij onze kinderen moeten beschermen tegen besmetting met het coronavirus en daarmee verdere uitbreidingen van besmettingen moeten voorkomen. Kinderen zouden hun leerkrachten, ouders en grootouders die allen tot een risicogroep kunnen behoren, kunnen besmetten. Scholen zijn de uitgewezen plaats om virussen te verspreiden. Het is ook niet voor niks dat in vele andere landen (o.a. Iran, Italië, Zuid-Korea, VAE) wel scholen en universiteiten voor langere tijd gesloten worden. Dit om de verdere verspreiding in te dammen. Waarom wachten totdat het weer te laat is, met alle gevolgen van dien? De scholen zullen ook hier over enkele weken sluiten, als we dit voor zijn, kunnen er vele zieken en doden bespaard blijven.

Bij punt 2 vinden wij dat de handelingen die het RIVM, de politiek en de GGD's de gezondheid van onze gezinnen, de leerkrachten en alle bewoners van Nederland in gevaar brengt. Vervolgens vinden wij dat wij als ouders in deze extreem bijzondere situatie vrijstelling van de leerplicht zouden kunnen krijgen, zeker totdat duidelijk wordt hoe deze situatie zich gaat ontwikkelen. Het is niet zo dat we deze extra weken voor luxeverzuim en extra vakanties gaan gebruiken. We kunnen en zullen onze kinderen tijdelijk thuis zelf onderwijs geven in de vorm van opdrachten vanuit school, huiswerk, online leeromgevingen etc.

Wij willen het recht om onze kinderen te beschermen! Geef ons a.u.b. deze keuze!

Zoals u bij deze petitie kunt zien (niet opgesteld door een van deze briefschrijvers!), is de bovenstaande angst bij vele mensen dezelfde. https://www.petities.com/leerlingen_krijgen_vrij_van_school_ivm_met_het_coronavirus_rivm

Namens alle bezorgde ouders van Nederland en België.

Namens de bevolking van Nederland

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.