Doe Batman postuum eer aan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Die ene naam die staat voor alle leed

2019-06-28 17:28:55

Niet vaak zit ik om woorden verlegen als ik een column moet schrijven, maar nu zit ik met een brok in mijn keel en de tranen in mijn ogen.

Ik zou graag tegen een ieder die dit stuk tot zich wil nemen zeggen: sluit je ogen en luister naar dit verhaal, maar zie gezien het medium waar ik dit op plaats de onmogelijkheid hiervan in.
Toch zou ik het onmogelijke van mijn verzoek tot u door willen laten dringen...... doe of u met gesloten ogen dit bericht tot u neemt.

Langzaam aan besef ik dat ze echt niet meer terug komen. Waarom? Ben ik niet altijd lief geweest? Heb ik niet altijd geluisterd als ze mij weer riepen?
Hier zo vastzittend op de grond aan de ketting van mijn langzame dood, wat eens slechts een hulpstuk was bij het fijnste moment van de dag, dringt zich vaag tot mij door dat ik iets vreselijks gedaan moet hebben waardoor ze tot deze daad zijn gekomen.

Onvoorwaardelijk was mijn trouw naar ze toe, overal waar ze maar liepen of zaten wisten ze mijn ogen op zich gericht in onvoorwaardelijke trouw en adoratie, en nooit heb ik ook maar één keer geen genegenheid voor ze gevoeld, hoe kil mijn liefde ook beantwoord werd.

Ik probeer nu zo gemakkelijk mogelijk te gaan liggen in de omhelzing van de rottende bladeren en de struiken, die als een waar lijkwade de contouren van mijn lijf al aan het verkennen zijn, en hoop dat er toch zoiets als een hemel voor mij bestaat waar mijn lijden voor altijd naar de vergetelheid verbannen zal worden.

Mijn eens zo dikke huid en mijn guitige snoet zijn verworden tot de evenknie van een kaalgelopen kleedje en de grijns op mijn gezicht vertoont gelijkenis met de ingevallen holle ogen van de slachtoffers van de holocaust, levende doden die nog een schim zijn van wat eens een mens genoemd werd.

De in de voorjaarsstormen gevallen takken prikken, gelijk martelwerktuigen, open wonden in mijn reeds vervallen karkas, en ik zou erom willen huilen maar door de uitdroging heb ik geen traanvocht meer, zelfs dat wordt mij niet meer gegund.

Ik voel dat ik door het onmenselijke proces van deze langzame dood één wordt met deze voor mij gekozen plek des doods, en de scheidslijn tussen huid, ledematen en de, ondanks de hitte, zompige grond begint meer en meer te vervagen tot één vergane massa.

De insecten die zich tegoed doen aan mijn vlees die bemerk ik al niet meer, lamgeslagen als ik ben door de uitdroging en verhongering, en het liefst zou ik mijn ogen sluiten om nooit meer wakker te worden.

Maar er is daar in mijn achterhoofd toch nog dat ene waakvlammetje dat mij telkens weer doet vragen: wat zouden ze nu aan het doen zijn? Zitten ze op de bank waar ik ook zo vaak op lag toen ze nog van mij hielden?
Staan mijn spulletjes er nog en krijgen ze dan niet even een moment spijt en komen ze mij toch weer halen?
Het is nog niet te laat, ik kan nog best wat opknappen en misschien wat langzamer lopen. Echt ik zal mijn pijn verbijten als ik maar weer met ze mee mag naar huis.

Hoor ik daar iets? Komen ze er toch aan? Ook al kost het me al mijn kracht ik zal toch alvast proberen te kwispelen om te laten zien dat ik ze vergeef........ oooh het is slechts de wind en een kraai die mij als laatste gezelschap houdt om zich na mijn dood tegoed te doen aan mijn net nog warme vlees.
Het geeft niet kraai, jou neem ik ook niets kwalijk en jij houdt mij tenminste nog gezelschap.

Voel ik daar toch nog een traan opkomen die misschien mijn gebarsten lippen kan bereiken? Nee het is slechts een dauwdruppel die valt alsof hij in mijn plaats wil huilen voor mijn lot.
Vaarwel wereld ik voel dat ik nu moet gaan maar neem jullie niets kwalijk, want hoe konden jullie weten dat sommige mensen meer beestachtig zijn dan de dieren die deze term opgeplakt krijgen.

En probeer dan nu eens voor te stellen dat dit verhaal over uw kind zou gaan. Zou u dan niet de meest zware straffen eisen voor deze gruwelijke dood?
Waarom dan niet voor de dood van Batman, en zovele hulpeloze dieren, die in hun laatste uren dezelfde pijn, angst, verdriet en gedachten ervaren als wij mensen.

Teken de petitie om ervoor te zorgen dat de politiek niet meer om dit dierenleed heen kan.

Niet bevestigde handtekeningen

2019-06-28 04:03:35

Goedemorgen,

Ik heb even op deze pagina gekeken en de info die zij geven bij het niet krijgen van een bevestigingsmail is deze (zie foto)Screenshot_20190628-060317.png

Ondertekening

2019-06-27 12:14:07

Beste mensen de teller staat na bijna één dag op ruim 12.500 handtekeningen en de petitie is benoemd in de Telegraaf, het AD, bij RTL nieuws en morgen komt er een stuk in de Metro.

Ik wil echter dringend vragen: bevestig je handtekening via de mail die je krijgt want er staan nu ruim 2000 onbevestigde handtekeningen onder de petitie en ik kan deze in mijn eentje nooit allemaal handmatig toch toevoegen.

Alvast bedankt.

M v g Michel

Dank

2019-06-26 16:12:08

In een kleine 2 uur bijna 1000 handtekeningen mensen waarvoor dank. Blijf het bericht delen om zoveel mogelijk handtekeningen te kunnen verzamelen.

Uit naam van Batman heel veel dank

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.