Zweefvliegen kan en moet blijven op Valkenburg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Petitie aangeboden in Wassenaar, met een twist en uitstel van besluit

2019-02-20 10:40:32

Gisteren stond de besluitvorming rond UMV op de agenda van de gemeenteraad van Wassenaar. Bij vaststelling van de agenda kreeg dit een verrassende wending. De raad van Wassenaar heeft besloten het agendapunt over Unmanned Valley van de agenda te halen en er is aan de wethouder de opdracht gegeven om te gaan werken aan betere afspraken.

De opdracht die voor de wethouder is geformuleerd is het optimaliseren van drietal zaken. Deze hebben betrekking hebben op de ligging van de bouwgrens, de ligging van het testveld voor de drones en de verantwoordelijkheid over de inrichting van de Groene Zone.

Daarbij werd de wethouder ook verzocht om de zorg van de raad over te brengen over het expliciet uitsluiten van het zweefvliegen in artikel 14 ("andere elementen worden ook niet uitgesloten, dus waarom zweefvliegen wel").

Er wordt een extra raadsvergadering ingelast op 5 maart om het onderwerp verder te behandelen. We hebben wel de gelegenheid genomen de petitie te overhandigen. Daarbij hebben we opgeroepen om de jullie handtekeningen en vooral ook de mooie woorden in de bijschriften ter harte te nemen en mee te laten wegen in de verdere behandeling en besluitvorming.

Het blijft dus spannend!

Update gemeente Katwijk

2019-02-15 06:59:08

Gisteravond heeft onze voorzitter de eerste 1007 handtekeningen aangeboden aan Burgemeester Visser van Katwijk.

Hoewel alle partijen aangaven het zweefvliegen een warm hart toe te dragen, werd verwezen naar Wassenaar voor onze kansen op Valkenburg. En uiteindelijk hebben alle partijen, op Kies Katwijk na, getekend bij het kruisje.

Nu herpakken, meer handtekeningen verzamelen, en ons sterk maken voor de vergadering in Wassenaar, aanstaande dinsdag 19 februari.

Raadsvergadering Katwijk

2019-02-13 23:32:54

Beste mensen,

Heel hartelijk dank voor al jullie handtekeningen! We voelen ons enorm gesteund door nu al 1007 (zweef)vliegers, omwonenden, en andere belangstellenden die ons een warm hart en vooral ook een eigen plek op het voormalige Marine Vliegkamp  Valkenburg gunnen.

We zullen op vanavond (donderdag 14 februari) de handtekeningen aanbieden bij de besluitvormende raadsvergadering in Katwijk. En volgende week volgt Wassenaar. We beraden ons nog over verdere mogelijkheden en kansen.

We houden jullie op de hoogte.
Voor nu nogmaals ontzettend bedankt!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.