‘t Boeketje moet op het Pieter Vreedeplein blijven !!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Bedankt voor het tekenen!!

2018-03-19 17:55:41

`t Boeketje bedankt...
Na een hele stressvolle periode kunnen we mega super goed nieuws brengen; `t Boeketje blijft zeker de aankomende 4 a 5 jaar nog een vertrouwd gezicht op het Pieter Vreedeplein!! De plannen van onze verhuurder Wereldhave om een horecazaak te verwezenlijken op onze plaats is voorlopig geheel van de baan. Dit wetende zijn we weer aan tafel gaan zitten met zowel Wereldhave als de gemeente Tilburg en deze keer wel met de neuzen in dezelfde richting. Over ongeveer anderhalf jaar wil Wereldhave beginnen met de bouw van het appartementencomplex naast het voormalig Mango pand. Onze winkel zal dan ruimte moeten maken om bouwterrein te kunnen creëren. Gelukkig bied de gemeente ons dat het prachtige alternatief om de komende jaren vanuit een verkoopwagen of unit te gaan werken, daarna wordt er weer bekeken of we weer een vaste winkel kunnen bekomen. We zijn dan misschien al weer 4 of 5 jaar verder.
Nu we dit goede nieuws kunnen brengen is het tijd om onze dankbaarheid te uiten, want een ding is zeker, zonder hulp waren we nu 1 filiaal armer en een desillusie rijker geweest!!
We gaan even terug in de tijd. Vorig jaar in het voorjaar zijn we een petitie gestart voor het behoud van onze winkel, zowel online als plaatselijk in een van onze 3 filialen konden handtekeningen gezet worden. Vanaf dag 1 een rollercoaster van heel veel mensen die verontwaardigd, boos en soms ook verdrietig waren. Dit werd volop geuit via sociaal media. Zoveel mooie steunbetuigingen ook in onze winkels naar onze medewerkers, niemand kon het nut ervan inzien, waarom sluiten na 50 jaar trouwe dienst, ongelofelijk werd er gezegd. Mensen waren boos, soms zeer boos, de emoties liepen vaak hoog op.... Meer dan 8000 handtekeningen zegt genoeg om te laten zien dat heel veel Tilburgers ( en zeker ook daar buiten!) tegen het verdwijnen van `t Boeketje op het Pieter Vreedeplein zijn!! Wij willen iedereen die getekend heeft van harte bedanken! Dank voor iedereen die de moeite heeft genomen, om ons zo te steunen in deze bijna onmogelijke strijd. Het bewijs is wel geleverd dat vele kleintjes ook tot iets groots in staat kunnen zijn. Dank jullie wel !!!
Ook willen wij de man achter Samen red je`t Boeketje op Facebook bedanken. Sander Oord van media bedrijf SOEQ uit Tilburg heeft deze Facebook pagina met opvallende en grappige vormgeving gemaakt, omdat hij ons een warm hart toedraagt! Geheel belangeloos heeft Sander regelmatig al het nieuws wat speelde rond `t Boeketje op deze Facebook pagina geplaatst. Tijdje terug nog en update met het laatste nieuws, helemaal geweldig vinden wij dat. Sander Oord, je bent een topper!
Tijdens al deze maanden van protest, heeft Johan vele malen ons verhaal op tv kunnen vertellen. Bedankt Stadsgezicht Tilburg (BD) met Bas Vermeer, Omroep Tilburg, Omroep Brabant, Hart van Nederland, zowel op tv als in de kranten, elke keer weer kreeg Johan de kans om zijn hart te luchten en te laten zien waarom wij deze strijd voerden. Zoveel aandacht, des te meer handtekeningen en we hadden ze hard nodig! Ook zeer bedankt Frank van Pamelen met de 2 columns Friet en Bloemen in het Brabants Dagblad. Jij wist feilloos de vinger op de zere plek te leggen en dat met een humoristische ondertoon. Ze blijven voor altijd bewaard!
En dan op een zekere dag kwam daar iets geweldigs op ons bloemistenpad. We werden gewezen op een stuk op onze Boeketje Facebook pagina en we waren tot tranen toe geroerd. Gerard Korthout van Theater De Boemel op de Spoorzone had onze situatie een tijdje gevolgd en had besloten om `t Boeketje te gaan helpen. Door zijn wijsheid, ondernemerschap en levenservaring kwam Gerard als een reddende engel. Wat deze man voor `t Boeketje en dus voor ons gedaan heeft is zo fantastisch! Om te beginnen heeft Gerard en zijn vrouw Tanja er voor gezorgd dat er op 28 januari, als een warm protest, een bloemenserenade kwam op het Pieter Vreedeplein vlak voor onze winkel. Deze middag kwamen er allerlei artiesten een ode brengen aan `t Boeketje d.m.v. bestaande liedjes te zingen waar bloemen in voor komen. Dit was in een woord GEWELDIG!! Onze dank gaat nogmaals uit naar alle artiesten van deze middag, de fanfare die als verrassing optrad, de hulp van alle vrijwilligers ( moeder van Maaike, Thea, Carin). Restaurant Lokaal 7 die o.a. de koffie en thee sponsorde en natuurlijk alle andere sympathisanten die uit volle borst mee hebben gezongen.
Gerard deze middag was onvergetelijk, net als het geschreven lied, Ode aan `t Boeketje ( The Rose-Bette Middler) en de 13 alternatieve voorstellen voor `t Boeketje, wat op Facebook en in de gemeenteraad tot heel veel gespreksstof leverde! Echt dankbaar zijn we voor alle tijd en compassie van Gerard ondanks zijn eigen drukke bedrijf. Zo oprecht en belangeloos, een pracht mens is hij! Heel erg bedankt Gerard!! Friends Forever!!
Ook willen wij de schrijvers bedanken van de verschillende gedichten in het Tilburgse dialect. Bedankt Christ Libregts, Piet Looijaard en Annemie de Waal van Schrèèfatteljee Tilburg. We vonden ze zowel pakkend als humoristisch!!
Erg roerend was het prachtige korte filmpje dat gemaakt is in de serie Spoken Word, door media bedrijf Wij Zijn Tilburg. Als een ode aan onze winkel, met het prachtige gedicht van Lynne Else, een heel erg bijzonder mooie herinnering, die we zullen koesteren, bedankt hiervoor!
En dan Lest Best, Hans Smolders van Lijst Smolders Tilburg, wat een spreker is die man!Vanaf het eerste uur betrokken met het lot van onze winkel tot de huidige situatie, Hans was er altijd bij. Hans Smolders heeft ons enigszins wegwijs gemaakt in de wereld van de politiek, want die stem daar die hadden we ook hard nodig! Op advies van Hans heeft Johan in kunnen spreken bij een raadscommissie van de gemeente en gelukkig niet onverdienstelijk. Tijdens een lang en uitvoerig debat kwamen er steeds meer politieke steunbetuigingen, iets wat we niet verwacht maar wel op gehoopt hadden. Dank je wel Hans, voor al je support al die maanden, je hebt ons geweldig gesteund en geholpen. Je hebt weer laten zien dat als jij je inzet, je er vol voor gaat en niet te stoppen bent!! Wij zijn je in ieder geval eeuwig dankbaar en onze stem heb je!
We hebben geprobeerd zoveel mogelijk mensen en bedrijven te bedanken, mochten we toch onverhoopt iets of iemand vergeten zijn, bij deze!
Iedereen nogmaals mega super bedankt voor alle steun!!!

Lieve groet, Johan en Anita Kools
Medewerkers `t Boeketje

‘t Boeketje

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.