“Demonstratie voor een volwaardig ziekenhuis SMC in Nissewaard is een must”

inbound2820168243602402798.jpgDe Stichting Acute Zorg VPR roept alle 202.000 inwoners van Voorne-Putten, Rozenburg en Hoogvliet op!

Wanneer en waar?

Woensdag 7 december a.s. van 13.00 uur tot 14.00 uur op de Coolsingel voor het stadhuis van Rotterdam,.

U komt toch ook? Meldt u dan aan op e-mail adres:

info@stichtingacutezorgvpr.nl

Waarvoor?

– Een volwaardig ziekenhuis in Nissewaard, met 24/7 SEH en IC capaciteit.

– Het voorkomen van het faillissement van het Ikazia ziekenhuis te Rotterdam-Zuid.

– Het voorkomen van de sluiting SEH en IC capaciteit van het van Weel-Bethesda ziekenhuis in Dirksland.

– Meer Huisartsenposten in de regiogemeenten.

– Weer genormaliseerde aanrijtijden van Ambulances.

– Omdat het van belang is dat er geen verschillen zijn tussen inwoners uit de regio en de Stad Rotterdam wanneer we het hebben over acute zorg dicht bij huis.

– Omdat zowel de politiek als alle acute zorg keten partners, geen enkele rekening houden met de extra kosten die acute zorg voor inwoners uit onze regio met zich meebrengt t.o.v. de inwoners van Rotterdammers (reis-, verblijf-, energie-, parkeer- en vervoerskosten)

Waarom deze demonstratie?

– Ter ondersteuning van de voorzitter van de Stichting Acute Zorg VPR, Willem Heijdacker, die vanaf 14.00 uur in de bestuursvergadering van alle 15 burgemeesters van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, een toelichting zal geven op de door hen gegeven reactie n.a.v. de 5de Brandbrief Acute Zorg van de Stichting.

– De burgemeesters hebben zelf ook aangegeven voor een betere acute zorg in de regio te zijn. Het ontbreekt hen alleen aan tools om dit te kunnen realiseren.

– Minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport te overtuigen dat, concentreren van acute zorg in de grote steden alleen voor traumatische acute zorg realistisch is. Voor de overige 80%  moeten er dicht bij huis voldoende volwaardige acute zorg voorzieningen zijn.

Tijdens de demonstratie zal Willem Heijdacker de aanwezigen toespreken en uitleggen wat er zou moeten gebeuren om een verbeterde acute zorg te realiseren.

U komt toch ook? Meldt u dan aan op e-mail adres:

info@stichtingacutezorgvpr.nl

Namens de Stichting Acute Zorg VPR

Voorzitter Willem Heijdacker

Ga naar de website:

Door te ondertekenen, machtig ik Willem Heijdacker om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.